Archief voor 24 mei 2015

Een ongelofelijke overwinning!   27 comments


Stembiljetten

Zondag 24 mei 2015.

Cornelia XaloIk hoorde het Cokky duidelijk zeggen toen ze haar belden, ´goed, ik wil het wel doen maar wel op een onverkiesbare plaats´. Tja, en dan haalt Compromis 50% meer stemmen dan bij de vorige verkiezingen, een ongelofelijke overwinning. Compromis gaat van 3 naar 8 zetels en wie staat er op een onverkiesbare achtste plaats, juist, Cokky. Vandaag is ze dus tot consejal, gemeenteraadslid gekozen. Nog nooit heeft een partij 8 zetels van de 11 weten te halen in de gemeenteraad van Xaló. De andere 3 partijen zijn weggevaagd en houden ieder maar 1 zetel over. Ik wist dat veel mensen erg tevreden waren over het gevoerde beleid van de afgelopen vier jaar maar dat men zo massaal steun zou geven had ik niet verwacht. Iedereen verkeert in een overwinningsroes maar er worden ook al taken verdeeld: Cornelia, jij krijgt de portefeuille fietspaden en buitenlanders. Goed, zegt Cokky. Ze kijkt mij aan: ´En jij gaat alles doen in het huishouden en ook koken´ In haar overwinningsroes vergeet ze even dat ik dinsdag naar Nederland vlieg om op de fiets terug te komen. Als ik nu niet al te snel fiets doe ik er zeker een maand over voordat ik moet gaan koken.

Zo worden de stemmen geteld.

Geplaatst24 mei 2015 doorEdwin inGeen categorie