Foutje    2 comments


Maandag 19 februari 2024

O ja, ik heb vorige keer een fout gemaakt. Bij de hotelboeking voor de eerste nacht gaf ik maandag 19 februari op bij booking.com maar ik moest voor maandag 12 februari boeken in Castalla. Dus per ongeluk boek ik voor 1 week later en ik betaal ook nog. Daar kwam ik best snel achter maar het omboeken naar de juiste datum ging niet, ze zaten vol en annuleren kon wel maar dat kost gewoon het hele bedrag. Dus ik balen, ik zeg tegen Cokky nou ja, dan ben ik het geld kwijt. Zegt ze, dan ga je toch gewoon nog 1 nacht. Eigenlijk wel een goed idee vond ik.
Dus ben ik weer in Castalla, wel een ander hotel dan vorige week maandag en een andere route. Deze keer van Castell de Castells naar Guadalest, dat raad ik niet aan op de racefiets. Daarna niet over Puerto de Confrides maar een andere pas naar Alcoleja die ik ooit 1 keer op de gravelbike heb gedaan. Verder een veel langer stuk gereden van de Via Verde d’Alcoi. Morgen weer naar huis met een omweg over voor mij onbekende caminos.

Dinsdag 20 februari 2024

Parles valencià?”, vraagt de boer die bij de droge rivierbedding op zijn landje aan het werk is. “Un poquet, però parlo millor Castellà”, hij begint nogmaals nu in het Spaans uitleggen dat ik wel de rivier bedding in moet. Ooit is het paadje weggespoeld maar al ik 400 meter loop begint het weer. De navigatie heeft het dan toch juist. Met de Creo gravelbike reizen is totaal anders dan altijd maar op de racefiets dezelfde rondjes fietsen; 133 keer Coll de Rates, 1040 keer naar Benigembla gereden, zegt Strava. Nu rijd ik op paadjes waar ik nog nooit ben geweest terwijl op 200 meter afstand de bekende weg ligt. 
Alweer een prachtige tocht gemaakt, ook nog over een stuk Via Verde van Alcoy naar Cocentaina, Nog nooit zo genoten van een foutje.

Geplaatst21 februari 2024 doorEdwin inGeen categorie

2 Reacties op “Foutje 

Schrijf je in op reacties met RSS.

  1. prachtige foto’s … R en R

  2. super dat je al die nieuwe dingen ontdekt!

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.