Een ongelofelijke overwinning!   27 comments


Stembiljetten

Zondag 24 mei 2015.

Cornelia XaloIk hoorde het Cokky duidelijk zeggen toen ze haar belden, ´goed, ik wil het wel doen maar wel op een onverkiesbare plaats´. Tja, en dan haalt Compromis 50% meer stemmen dan bij de vorige verkiezingen, een ongelofelijke overwinning. Compromis gaat van 3 naar 8 zetels en wie staat er op een onverkiesbare achtste plaats, juist, Cokky. Vandaag is ze dus tot consejal, gemeenteraadslid gekozen. Nog nooit heeft een partij 8 zetels van de 11 weten te halen in de gemeenteraad van Xaló. De andere 3 partijen zijn weggevaagd en houden ieder maar 1 zetel over. Ik wist dat veel mensen erg tevreden waren over het gevoerde beleid van de afgelopen vier jaar maar dat men zo massaal steun zou geven had ik niet verwacht. Iedereen verkeert in een overwinningsroes maar er worden ook al taken verdeeld: Cornelia, jij krijgt de portefeuille fietspaden en buitenlanders. Goed, zegt Cokky. Ze kijkt mij aan: ´En jij gaat alles doen in het huishouden en ook koken´ In haar overwinningsroes vergeet ze even dat ik dinsdag naar Nederland vlieg om op de fiets terug te komen. Als ik nu niet al te snel fiets doe ik er zeker een maand over voordat ik moet gaan koken.

Zo worden de stemmen geteld.

Posted 24 mei 2015 by Edwin in Geen categorie

27 responses to “Een ongelofelijke overwinning!

Subscribe to comments with RSS.

  1. Proficiat met de overwinning en…doe zo verder…!

  2. Leuk hoor! En spannend! Gefeliciteerd Cokky! EN met diepvriespizza kom je ook een eind….

  3. Van harte gefeliciteerd Cokky !

  4. Gefeliciteerd Cokky. Lijkt mij een portefeuille die op je lijf geschreven is. Succes. En het huishouden, ach Edwin kan toch beter poetsen dan jij en koken wordt een probleem denk ik. Maar nu heb je aanzien en moet je de restaurantjes gaan zoeken die korting geven. HaHa. Lijkt mij een goede verdeling.

  5. Gefeliciteerd of niet?

    • Cokky wilde eerst 4 jaar rustig op de achtergrond meedraaien maar moet nu gelijk echt aan het werk. Ze begint in ieder geval heel enthousiast en met een erg leuke ploeg jonge mensen. Ze is zelfs de oudste!

  6. Goed gedaan en nu verder “Cokky for presedent”.

  7. geweldig resultaat, in Spanje hebben ze dus echte democratie, Edwin nu jij nog

  8. Je vader heeft je toch geleerd hoe je een kant en klaar maaltijd in de magnetron moet opwarmen.😊. Dat konden jullie samen toch heel goed hoor !
    Kus XXXXX

    Henk en Riet Huge
    • Dat is waar, we hebben toen lekker gegeten. Helaas is Cokky anti magnetron om onduidelijke redenen. Vandaag zorg ik dus voor het eten: om 13.30 uur in bar Juans! Alles erop en aan voor 9 euro p.p.

      Lieve kus en tot overmorgen!

      Edwin.

      • Heel verstandig op die manier laat je ook niets aanbranden en mogen jullie allebei nog kiezen ook 😊😘
        We zien je al lekker gauw !
        Knuffel
        Henk en Riet.

        Henk en Riet Huge
  9. Gefeliciteerd met de prachtige overwinning!!En allebei heel veel succes!

  10. Oh heerlijk gebakken lever en met Farm frites?

  11. Van harte gefeliciteerd! De kroon op je werk! Dit lijkt me het toppunt van inburgering. A passar-ho bé !

    • Gràcies! Ze is er nog beduusd van maar het zal wel wennen. Ik vind het ook een hele prestatie maar nu komt het echte werk eraan. Het is een leuke jonge ploeg mensen 4 mannen en 4 vrouwen. Cokky is wel de oudste!

  12. Gefeliciteerd Cokky! En veel succes! groet Bernadet

  13. Cokky, ook namens ons, Derk en Margreet, van harte gefeliciteerd met deze prachtige overwinning! Ja, je zult nu wel wat drukker zijn met je opgedragen taken, maar gelukkig heeft Edwin zowat een maand de tijd om het kookboek (dat hij natuurlijk op zijn Santos meeneemt) uit zijn hoofd te leren als hij ‘s- avonds in zijn tentje ligt!

    Derk & Margreet
    • Dan ben ik veel te moe en val direct in slaap🙂 Bedankt voor de felicitaties. Ik vlieg zometeen naar Nederland en als de Santos en beurt heeft gehad start ik op maandag 1 juni.

      Groet,

      Edwin.

  14. Cokky, wat geweldig! Ik hoor het je inderdaad nog zeggen ……nee, ik sta heel laag op de lijst, echt een veilige plek …… Ik ga niet in de gemeenteraad……..
    Tja, dan had je maar niet zo je best moeten doen. Alle buitenlanders hebben nu natuurlijk op jou gestemd. Die winst moet ergens vandaan komen. Zie dit maar als een inburgeringsdiploma cum laude!
    Geniet ervan!
    Enne ……. als je nog wat tijd over hebt lijken de portefeuilles “opvang zwerfkatten” en ” duurzaamheid” me ook nog wel wat voor jou!

Geef een reactie

