Archief voor 11 mei 2015

Vakantie in Nederland.   5 comments


NL07

Maandag 10 mei 2015 (door Cokky).

In gedachten fiets ik dagenlang over een zonovergoten Veluwe en langs de kust van de ZuidHollandse eilanden. Hier drink ik koffie met een vriendin, daar lunch ik met een bevriend echtpaar. Als ik een vlucht boek naar Nederland kijk ik er echt naar uit om mijn familie weer te zien, en een deel van mijn vrienden. Ook dit voorjaar ben ik eerst een paar dagen in Ouddorp geweest en daarna een paar dagen in Apeldoorn, met een dagtripje per trein naar Delft. Strand, duinen, bollenvelden, bossen, historische gebouwen, het nieuwe station van Delft, ik heb het allemaal gezien. Zon, regen, wind, het was er allemaal. Patat met mayonaise, saucijzenbroodje, chinees, oranje tompoucen, ik heb het allemaal gegeten. De Etos, de Hema, de Intratuin, de échte Kaasboer en de Jumbo, ik heb overal wat gekocht. Molens draaiden, vlaggen wapperden en een koe kreeg een tweeling in de wei net toen we langsfietsten.

Het was gezellig, het was leuk, maar zoals gebruikelijk was het toch weer te kort. Teveel mensen niet gezien, teveel dingen niet gedaan. Aan de andere kant is het ook wel weer genoeg geweest. Lekker bijgekletst, veel gewandeld en gefietst, op een te kleine fiets, hardgelopen in het duin en zeker twee kilo aangekomen. Drie keer nat geregend, met een grote glimlach. Ik heb een grotere fiets nodig en meer tijd, de volgende keer. Dan komt het er vast wel van, die lange fietstocht over de Veluwe.

Geplaatst11 mei 2015 doorEdwin inGeen categorie