Dag 9. Robledillo de Gata – Pinofranqueado   7 comments


Woensdag 1 mei 2019
Dag 9. Robledillo de Gata – Pinofranqueado : 40 km en 577 hoogtemeters

Puente

Een poes kijkt verschrikt door een gat in de oude deur als ik het dorpje verlaat. Het is een feestdag dus alles is nog in diepe rust. De tocht begint gelijk met een enorme klim van 8 kilometer lang en 500 hoogtemeters. Het duurt een uur voordat ik boven ben en al die tijd heb ik niemand gezien. Alleen een mooi bruin hert stak over. Het asfaltweggetje is zoals 35 jaar geleden bijna alle wegen in Spanje waren. In hoog tempo zijn ze verdwenen, bochten eruit, 2 keer zo breed, vangrail er langs en de bomen die voor schaduw zorgden omgezaagd. Het is soms de redding geweest voor afgelegen dorpjes maar deze berg wil toch niemand over. Gisteravond in de bar heeft Cristina het nog opgezocht: Extremadura is precies zo groot als Nederland, alleen wonen er maar 1.100.000 mensen. Met twee mannen van de bosbrandweer mijn route nog bekeken, ja ze hadden me al zien fietsen. De weg is goed berijdbaar maar ze snappen de route niet, er zijn veel kortere onverharde wegen naar Pinofranqueado, dan ga je bij die dikke eik naar rechts en.. Nee, ik moet me aan de route houden leg ik uit. Ze halen hun schouders op. Dus vraag ik me inderdaad af waarom de route zo onlogisch is. Daar kom ik achter bij een prachtig ingericht uitzichtpunt met info paneel. Aan de andere kant van de barranco stort de Chorro de Los Ángeles zich omlaag. Een waterval met een lengte van 200 meter. Het wordt ook nog druk op het uitzichtpunt want je kunt een excursie maken met Landrovers. Ze rijden dezelfde route als ik maar dan andersom. Verder is mijn tocht vandaag erg makkelijk, alleen maar afdalen langs de rivier tot aan het hotel El Puente dat, hoe kan het ook anders, uitkijkt op een oude stenen brug.

Geplaatst1 mei 2019 doorEdwin inGeen categorie

7 Reacties op “Dag 9. Robledillo de Gata – Pinofranqueado

Schrijf je in op reacties met RSS.

  1. Weer een mooi verslag en prachtige foto’s.

  2. Wat een geweldig mooie tocht maak je weer! En wat is Spanje toch mooi! Vooral op de fiets!
    Gelukkig kunnen we altijd terug kijken zodat, als we in Extremadura komen, jouw site kunnen raadplegen!

  3. Hoi Edwin, Dat was weer lekker meegenieten. Met groeten Ton

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.