Boottochtje in de baai van Altea   Leave a comment


Woensdag 10 mei 2017 (door Cokky).

Iedere dag komen ze binnen op de Tourist Info: mensen die visite krijgen. De kinderen, de kleinkinderen, vrienden…. dus dan moet er een lijstje met leuke uitstapjes klaar liggen. Uit ervaring weet ik inmiddels dat het een hele verantwoording is om ervoor te zorgen dat iedereen het naar zijn of haar zin heeft. Dat het niet alleen leuk is, maar ook een beetje cultureel, of leerzaam, of interessant. Uit de honderden folders die we hebben liggen maak ik een kleine selectie en ik reserveer een boottochtje voor zus en zwager bij Rutes de Mar, vanuit de haven Portosenso bij Altea. Makkelijk te bereiken, parkeerruimte genoeg en met een strandtent op het puntje van de haven. Rebeca is marine biologe en legt in goed Engels uit wat ze gaan doen: varen langs de steile kliffen van het nationale park, kijken bij een traditionele vissersboot en bij de “visfabriek”. Heel tevreden zwaai ik ze uit, zeker weten dat ze dit héél leuk gaan vinden! En inderdaad, als ik ze een paar uur later weer ophaal, vertellen ze enthousiaste verhalen. Een “Mola Mola” hebben ze onder andere gezien, een grote maanvis. Die avond, in het restaurant, wordt de vis op het bord kritisch bekeken, zou die gekweekt zijn? De volgende keer dat onze Katwijkse vrienden weer hier zijn staat deze excursie zeker op het programma, en dan ga ik zelf ook mee!

 

Posted 10 mei 2017 by Edwin in Geen categorie

Geef een reactie

