De processie van Goede Vrijdag   2 comments


Zaterdag 15 april 2017 (door Cokky).

De Stille Processie van Goede Vrijdag is één van de belangrijkste van het hele jaar. Drie beelden maken deel uit van de stoet: Maria, Jezus met het kruis, en Jezus in een glazen grafkist. De Festeras lopen voorop, gekleed in hun mooiste zwarte jurken met traditionele mantillas en dragen een prachtige kaars (op batterijen) en een rozenkrans. De autoriteiten lopen achteraan, vlak voor het muziekkorps. De beste plek, als je het mij vraagt, het ritme van de muziek bepaalt mijn stappen en vult mijn hoofd. We lopen wel anderhalf uur door het dorp met een zware, brandende kaars. Het is dus opletten dat je niet iemand in de fik steekt onderweg. Ik snap best dat de Festeras geen echte kaarsen hebben, straks eerst even googlen hoe ik kaarsvet kan verwijderen van mijn broek en mijn schoenen.

 

 

Posted 15 april 2017 by Edwin in Geen categorie

2 responses to “De processie van Goede Vrijdag

Subscribe to comments with RSS.

  1. Dank voor je leuke blogs, Edwin. We genieten er steeds van en ik ben er van overtuigd: velen met ons. Van deze gelegenheid maak ik gebruik om jullie een mooi Pasen toe te wensen. Of dat nu één dag is of dat her er twee zijn.

Geef een reactie

