Bloesem en Fallas   6 comments


Zondag 19 maart 2017.

We plannen een rustig dagje: ´s ochtends een beetje wandelen in het kersendal, waar de bomen nu in volle bloei staan, lunchen bij Miró in Benirrama, en dan ´s middags in de tuin in de zon zitten. De Vall de Gallinera is schitterend getooid met witte kersenbloesem onder een strakblauwe hemel. We parkeren de auto bij de wasplaats, het water stroomt overvloedig, de vogels zingen, en we lopen een stuk van de Ruta de 8 Pobles. De lunch is weer uitstekend.

Ik verheug me al op de siësta, als vanaf de achterbank opeens gezegd wordt: “We doen even een tussenstop in Pego, volgens mij doen ze daar ook aan Fallas”. Op het pleintje komen steeds meer mooi aangeklede dames aanlopen, het beeld van Sant Josep wordt uit het kapelletje gehaald en uit de zijstraten komen de leden van de andere Fallasgroepen met hun muziekkorpsen aanlopen. Ook de kleine kinderen zijn schitterend aangekleed. we zitten eerste rang op de stoep en kijken naar al het moois dat aan ons voorbijtrekt. Hier geef ik mijn siësta graag voor op.

 

 

Posted 19 maart 2017 by Edwin in Geen categorie

6 responses to “Bloesem en Fallas

Subscribe to comments with RSS.

  1. Prachtig en bedankt voor de URL ruta 8 pueblos. Altijd leuk om te lezen. Vooral nu we (Maria en ik) even in het grijze en natte Nederland zijn.

    Willem Gruijters
  2. Wat een prachtige foto’s weer Edwin. En een leuke / mooie link om te onthouden erbij.
    Groet, William.

    William v.d. Bliek.
  3. Hé Edwin, even voor mijn weerlogboek. Hoeveel regen is er bij jullie gevallen deze maand? We zaten toen in Oostenrijk maar ik bergreep dat het weer even gespettert heeft hier…..😄

Geef een reactie

