Planten in de rivier   4 comments


Zondag 12 maart 2017.

Op de derde en laatste plantdag in de rivier verkeer ik in goed gezelschap, een hele groep stoere meiden. ik heb mijn eigen houweeltje meegenomen, ik maak de gaten en de vrouwen planten.

Posted 12 maart 2017 by Edwin in Geen categorie

4 responses to “Planten in de rivier

Subscribe to comments with RSS.

  1. Blijft wat jullie net geplant hebben wel goed staan met al die regen in zo’n korte tijd ?
    Kus
    Riet XXXXX

    Henk en Riet Huge
    • Ik hoop het wel. We hebben ook Riet geplant dus dat zal je een genoegen doen 🙂 Dat is riet dat er oorspronkelijk groeide en nu zeldzamer is omdat het verdrongen wordt door Amerikaans riet en dat riet veroorzaakt overlast bij een Gota Fria. Verder hebben we wilg, oleander en tamarisk aangeplant, soorten die van nature voorkomen in de rivieren/oevers. Een lieve kus terug! Xxxxxx

  2. Stoer met die meiden hoor! Goed dat er zoiets gedaan wordt. Dat heet natuurbehoud, iets dat vaker gedaan moet worden! Maar net als je moeder al zei: hopelijk dat het niet door al die regen loskomt.
    Hier in Mutxamel heeft het vannacht flink doorgehoosd. Hopelijk dat het bij jullie de jonge aanplanten niet heeft aangetast.

    Margreet en Derk
    • Het meeste is op oevers geplant en ik geloof niet dat het water zo hoog gaat komen. Daarvoor is wel 200 mm minimaal nodig. Maar het gaat nu wel hard hier! De plantjes zijn maar klein dus ik denk dat ze wel blijven staan omdat in verhouding de kluit groot is. Ze verdrogen in ieder geval niet 🙂

Geef een reactie

