Sinaasappelsap   2 comments


Vrijdag 10 maart 2017.

Gatver…… met zo´n 10.000 toeren per minuut spetteren de nylondraadjes van mijn bosmaaier door een sinaasappel. De zumo de naranja, het sinaasappelsap druipt van mijn gezicht. Eén keer per jaar maai ik de sinaasappelboomgaard van Tere, ach een Spaanse vrouw alleen help ik graag. Het is best leuk werk, ik ga altijd graag te keer met een bosmaaier of een motorzaag en ik blijf het bijzonder vinden om dit werk in Spanje te doen. Het is toch een exotische omgeving voor een Nederlandse natuurbeheerder en ik werk door de warmte maar 4 uur. Het werd vandaag 29,3 graden!
De sinaasappeltijd loopt op z´n eind, de bomen beginnen te bloeien nu. Dit is één van de lekkerste bloemengeuren die ik ken. Goed, het lelietje de dalen in de duinen kan er ook wat van. Wat een voorrecht om hier te werken in de zon en een zacht windje. Alleen jammer van al die rottende sinaasappels in het hoge gras, dat maakt het werken een stuk minder aangenaam. Ach wat klaag ik nu, een beetje sap in mijn gezicht? Ineens denk ik aan die keer in Nederland, ook met de bosmaaier in het hoge gras. Alleen kwamen mijn nylondraadjes daar geen geurige sinaasappel tegen maar een lekkere vette hondendrol. Nee, de arbeidsomstandigheden in Spanje zijn zo slecht nog niet.

Posted 10 maart 2017 by Edwin in Geen categorie

2 responses to “Sinaasappelsap

Subscribe to comments with RSS.

  1. Mooi verhaal weer Edwin.

Geef een reactie

