Kraanvogels   2 comments


vall-d-ebo

Vrijdag 24 februari 2017.

volgauto-marie“Kraanvogels!” Ik stop de volgauto en Marie die vandaag met mij mee rijdt doet het raampje naar beneden zodat ik een foto kan maken. Ze lopen heel dichtbij dus lukt het nog net met 300 mm. Doordat het vanochtend een beetje regende zijn we pas om 2 uur vertrokken met een klein groepje fietsers. We vertrekken uit Denia en rijden lekker vlak naar Pego om daar de klim van 8 km te doen naar Vall d´Ebo. Vergelijkbaar met Coll de Rates maar dan 2 km langer. Voor Pego ligt het natuurgebied Marjal waar ook rijst verbouwd wordt voor de paella. Altijd let ik op welke vogels er zijn. Eerst komt er al een buizerd vlak over de fietsers heen gevlogen maar daar weet ik echt de Franse naam niet van. De 16 jarige Marie is niet zo´n vogelkenner maar als ik “Grulla” in het Spaans zeg begrijpt ze het direct, “Grue”, zegt ze in prachtig zangerig Frans. De wetenschappelijke naam is ook Grus grus. Dan wil ze weten hoe de “Grue” in het Nederlands heet. Tja, ik durf het bijna niet zeggen in het brute Nederlands, hoe kunnen we nu zo´n mooie vogel, kraanvogel noemen.

 

kraanvogel-spanje

vall-d-ebo-cap-velo

 

Posted 25 februari 2017 by Edwin in Geen categorie

2 responses to “Kraanvogels

Subscribe to comments with RSS.

  1. Tja, welke vreemde snuiter ooit op dat idee is gekomen ? Wat heeft deze geweldige vogel nu met een kraan te maken !
    Liefs
    Riet XXXXX

    Henk en Riet Huge

Geef een reactie

