Landbouw en toerisme   1 comment


 

img_3955-1-2

Zaterdag 4 februari 2017.

De vrouwen aan tafel naast me zijn heel verbaasd als blijkt dat ik hun dorp ken. Ze zijn uit een andere “Comarca” afgereisd om hier te bekijken wat de ontwikkelingen zijn op het gebied van landbouw en toerisme. Ze bezoeken de biologische markt, de Mercat de la Terra, proeven wijn in de bodega, en genieten van een uitstekende lunch bij Julio in La Escoleta in Sagra. Ze komen bij Alcoy vandaan, zeggen ze eerst maar als ik doorvraag zeggen ze dat ze uit Benilloba komen, en uit Penaguila. Natuurlijk ken ik die dorpen, ik ben er regelmatig doorheen gefietst! Ze kletsen me de oren van het hoofd, het kost moeite om een eind te maken aan het natafelen en de rest van het programma af te werken. Eerst naar Tormos, een “casa rural” bekijken. Honderden keren ben ik langs het bord gefietst waarop de “Costera de Moll” aangegeven staat, ik heb wel eens ergens gelezen dat het een “Refugio”, een schuilhut is, maar ik ben zeer aangenaam verrast door het terrein: zeven kleine stenen huisjes, met terras, en een toiletgebouw met overdekt terras waar picknicktafels staan. Een soort camping maar dan zonder tenten. Het uitzicht is schitterend, in de verte zie je de zee en Dénia liggen. De zonsondergang kleurt de Montgó oranje, in Orba gaan de lichten aan. De hutjes zijn klein en eenvoudig, vier slaapplaatsen per hutje, maar wat een heerlijk plekje om een paar dagen te verblijven om hier in de buurt te wandelen of te fietsen. Op loopafstand van het dorp, in een landelijke omgeving op een steenworp van de kust.

Posted 5 februari 2017 by Edwin in Geen categorie

One response to “Landbouw en toerisme

Subscribe to comments with RSS.

  1. Hier houden wij ieder jaar de paella van ALPA de Nederlandse club, prachtige locatie….

Geef een reactie

