Plantsoen ophalen   2 comments


fullsizeoutput_2a6

Woensdag 25 januari 2017.

Ja, zo heet dat: plantsoen, of pootgoed, of plantgoed. Cokky heeft een uitstapje voor me verzonnen vandaag. Er moet plantsoen opgehaald worden, éénjarige boompjes voor de boomplantdag. Toen ik 18 jaar oud was hielp ik voor het eerst mee op een boomplantdag, nu mag ik weer helpen. We maken er een toeristisch uitje van, we moeten naar een kwekerij van de overheid, ongeveer anderhalf uur rijden hiervandaan. Op de toppen ligt nog sneeuw, en hier en daar naast de weg ligt nog een vuilgeworden hoopje van iets dat ooit mooie verse sneeuw was. Verder is alles al weer schoon en opgeruimd. Voorbij Biar heeft de zware sneeuwval veel olijfbomen beschadigd, overal liggen afgebroken takken. Bij de kwekerij worden we vriendelijk ontvangen, de bestelling wordt bij elkaar gezocht, ik moet tekenen voor ontvangst en met een achterbak vol plantgoed rijden we verder. Cokky heeft een jong walnotenboompje gekregen dus ik zal zelf in de tuin ook nog een plantgat moeten maken. Dat is makkelijk nu de grond zo nat is. De 31e is de boomplantdag, ik ben benieuwd of de schoolkinderen alles die dag in de grond weten te krijgen.

Posted 25 januari 2017 by Edwin in Geen categorie

2 responses to “Plantsoen ophalen

Subscribe to comments with RSS.

  1. Beste Edwin en Cocky. Wat genieten we toch telkens weer van jullie foto’s en berichten. En we raken daardoor geïnspireerd om ook eens hier en daar een beter kijkje in het landschap te nemen. Het Rui Rau verhaal heeft ons in elk geval geleerd beter naar de gebouwen in het landschap te kijken en dan ontdek je er steeds meer.
    Naar aanleiding van de sneeuwval en de recente regens zijn we naar Guadalest geweest. Edwin gaf al aan dat er zoveel water staat dat er weer voldoende voorraad is. Toen wij er waren (29 januari 2017) stond het water zo hoog dat er zelfs geloosd moest worden. De schade aan de wegen is echter ook aanzienlijk. We konden via de bergroute er niet komen.
    Zo heeft alles zijn keerzijde. Het is overigens wonderlijk om nog sneeuw te zien liggen op toppen die niet hoger zijn dan 1500 meter. Ik begrijp van de Spanjaard dat het dit jaar ook voor hen best uitzonderlijk is.

    Naast bovenstaande heb ik een vraagstuk waar ik graag de hulp van Cocky als politica voor zou willen inroepen. Is het mogelijk om met Cocky persoonlijk te mailen?

    Hoor weer graag van jullie.

    Een vriendelijke groet
    Anton en Marion van Gerwen
    Uit Moraira.

    Anton van Gerwen
    • Sneeuw is al bijzonder, zeker tot op het strand. Ook bijzonder is dat het decennia geleden is dat het zo lang in de bergen is blijven liggen. Ik zal je het mailadres mailen.
      Groeten! Edwin.

Geef een reactie

