Bevroren vingers   2 comments


naar-benissa

Dinsdag 17 januari 2017

tunnel-droogDe koude golf was al door het ministerie officieel aangekondigd maar toch kwam hij nog onverwacht. Om 7 uur ’s ochtends was het 13 graden dus toen verwachtte ik dat de temperatuur nog wat zou oplopen maar in een paar uur tijd zakt de temperatuur razend snel om uiteindelijk om 13.00 uur bij 4 graden uit te komen. Dat is net het moment dat het eigenlijk droog zou worden dus stappen de Fransen op de fiets. Op de bergen bij Coll de Rates en de Bernia had ik al sneeuw zien liggen dus daar gaan ze niet heen vandaag. Bij Lliber hebben ze het wel gezien en we keren terug naar Calpe over Gata de Gorgos. Geriefelijk rijd ik de volgauto. “Kijk, de Fransen rijden ook droog”, denk ik als ze door een tunnel rijden maar ik heb wel medelijden met ze. Ze zijn ook zo fanatiek. Mijn Spaanse fietsclub is verstandiger, als de weg nat is vertrekken we niet. Met 320 zonnige dagen per jaar zou je wel gek zijn. Bij Gata geeft de jongste fietser het op. Hij denkt echt dat zijn vingers zijn bevroren. Bij Teulada stapt nummer 2 bij mij in de auto. “Gisteren was het nog 17 graden”, zegt hij verbijsterd. Ja, de de koude golf is echt begonnen.
amandelboom
Een eerste amandelboom staat al in volle bloei.

Posted 17 januari 2017 by Edwin in Geen categorie

2 responses to “Bevroren vingers

Subscribe to comments with RSS.

  1. En vanochtend konden ze allemaal uitslapen!

Geef een reactie

