Hetzelfde en toch anders   Leave a comment


imgl6717bewerktZaterdag 15 oktober 2016.

“Maar je weet toch wel wie Nino Bravo is?” Uhhhh, nee, even niet, eigenlijk. Verbaasd kijken ze me aan. De één zet een lied in, de ander vertelt over die beroemde zanger die in 1973 op jonge leeftijd verongelukte. Als ik uitleg dat in we in die tijd in Nederland alleen Julio Iglesias kenden, kijken ze me meewarig aan. Nino Bravo was véél beter, wordt me verzekerd, en ik zal het wel horen straks, er zijn vast nummers bij die ik ken. Er komt een zanger, een finalist van de Spaanse versie van ‘The Voice”, nummers van Nino Bravo zingen.En inderdaad, er zijn een paar bekende nummers bij. De belangstelling is groot, mensen staan tot op de straat en sommigen zingen alles letterlijk mee.
Voor de kinderen is er een rockconcert van de Ramonets, erg leuk gedaan met wat uitleg over de instrumenten. En Ruben, van het animatieteam van de band, vertelt hoe je een rocker moet worden, regelt het meezingen met liedjes over snot, groente of school en doet voor hoe de kids luchtgitaar moeten spelen.
De paella hebben we ook al weer op, onder muzikale begeleiding van een xaranga. Het weer werkt mee, de mensen zijn enthousiast en de Mayorales, het organiserende team van dit jaar, doen het uitstekend. Eigenlijk verlopen de feesten ieder jaar volgens hetzelfde stramien maar dit jaar is het toch nét even anders. Nu moet ik alleen nog even moed verzamelen om vannacht tot in de kleine uurtjes op het plein rond te hangen, voor nog meer muziek en de correfocs. Gelukkig duren de feesten in oktober maar vijf dagen.

Posted 15 oktober 2016 by Edwin in Geen categorie

Geef een reactie

