Pilletje   4 comments


17 juni 2016

Henk-pilletjeIrritant lang duurt het de laatste tijd voordat mijn vader het zeer kleine pilletje van de trombosedienst op heeft. Het lijkt wel een spelletje geworden om het zo lang mogelijk te laten liggen. Hij neemt een slok water en schuift het pilletje over het tafelkleed heen en weer. Neemt weer een slok water, pakt een pilletje en legt het verder weg. Gespannen houden mijn moeder en ik het pilletje in de gaten. “Je pilletje nog, pa”, probeer ik. Hij reikt naar het pilletje… maar pakt zijn glas water en neemt een slok. De enorme vitaminepil die ik heb gekocht is geen enkel probleem, hup zo weg.
Mijn moeder is het zat, “stop ze maar in zijn toetje”. Ik prak de verse aardbeien fijn en doe er wat vruchtenyoghurt op. In het rechter schaaltje doe ik het pilletje en roer het door. Toef slagroom erop, wat wil een mens nog meer? Natuurlijk plaag ik mijn moeder door haar te laten kiezen, welke wil je ma? Ik geef mijn vader het goede schaaltje en gespannen zien we hoe hij zonder problemen smakelijk zijn toetje wegwerkt. Hè, hè, probleem opgelost. Ik ruim af en ga aan de afwas, lik de lepel af waarmee ik de toetjes heb door geroerd. Wat bitter? Shit, het pilletje! Ik spoel mijn mond met kraanwater. In de wasbak herken het bijna gesmolten pilletje.

Posted 16 augustus 2016 by Edwin in Geen categorie

4 responses to “Pilletje

Subscribe to comments with RSS.

  1. whaha het blijft een genot op je avonturen te lezen !

  2. Wij geven niet altijd een reactie op jullie blog maar lezen het altijd. Want het is soms hartverwarmend en ontroerend! Maar ook leuk en leerzaam voor een ieder die van natuur en mens houdt.

    Margreet en Derk
  3. Mooi en met humor geschreven, prachtig!

Geef een reactie

