Thuiszorg   8 comments


6 juni 2016.

Mijn-vaderDe thuiszorg komt meestal tussen 9 en 10 uur om mijn vader uit bed te halen. Hij doucht graag, lekker heet tegen de pijn in zijn 89jarige nek. Om de tijd in bed wat te verkorten maak ik beneden in de keuken havermoutpap, zet een kopje thee en leg zijn pillen gezellig erbij op het dienblad. Ineens hoor ik boven water stromen. Hoe kan dat nu? Ik hol de trap op en daar zit mijn vader lekker onder de douche. Gelukkig is hij met z’n rollator gegaan. “Pa, dat doet de thuiszorg toch altijd?” Ik laat hem vertellen wat ik verder moet doen. Een beetje shampoo op zijn haar. Dan wast hij zelf, ik hoef alleen zijn rug te wassen. Er liggen blauwe overschoentjes dus ik kan op mijn sokken erbij. Met een grote witte handdoek droogt hij zich af. Zijn rug kan hij zelf niet af drogen. Ik wil hem een beetje plagen en droog zijn rug behoorlijk stevig af zodat hij gaat piepen. “niet zo hard” Nou, zo hard deed mama dat vroeger ook bij ons! We liggen dubbel van het lachen. Het is intiem en gezellig. Hij plaagt mij terug door te zeggen: “ik zal dadelijk zo’n blauw jasje van de thuiszorg voor je vragen. Dan kan jij het voortaan doen.” Net schuifelt hij voor mij uit met zijn rollator de slaapkamer in, ik geef hem een ferme tik op zijn blote billen. “Zo, dat doet de thuiszorg niet, hè.” Hij kijkt om en zegt, “daar weet jij niets van.”

Posted 15 augustus 2016 by Edwin in Geen categorie

8 responses to “Thuiszorg

Subscribe to comments with RSS.

  1. Kon dat nog maar ons eigen badkamer missen we wel maar douchen blijft hij heerlijk vinden en mag ook hier elke dag.
    Liefs
    Riet.

    Henk en Riet Huge
  2. Laat die kattenverhalen maar even voor wat ze zijn, Edwin. Hier geniet ik nog meer van.

Geef een reactie

