Leeg   4 comments


Pluis

Maandagochtend 7.10 uur, 15 augustus 2016.

De zon komt op aan een onbewolkte hemel en het is bijna koud te noemen. Ik wil op het weerstation kijken maar die geeft niets aan. De batterij die de gegevens verzendt is leeg en ik heb geen nieuwe in voorraad. Dan maar even wachten totdat het zonnepaneeltje het overneemt. Na 2,5 maand pak ik mijn Canon uit de kast, leeg. Ik ben zo overhaast op 28 mei vertrokken dat ik het toestel aan heb laten staan. Waar is de reserve accu? Ik kan hem niet zo gauw vinden. Dan de camera van Cokky maar. De accu van de Landrover was ook leeg maar die heb ik gisternacht opgeladen. Langzaam begin ik weer te wennen. De katten doen alsof ik niet weg ben geweest, ze willen spelen en wandelen. Pluis klimt in een boom en Lulu rijdt mee op mijn schouder. Als ik weer binnen kom doet het weerstation het: kijk, 13,4 graden. De laagste temperatuur deze maand. En de regen de afgelopen 2,5 maand? Twee keer een bui, in juli 14,6 mm en in augustus 2 mm. Nee, dan had ik de regen die ik in Nederland heb gehad beter kunnen noteren. Trouwens, na 17 jaar in Spanje heb ik genoten van iedere druppel die in het intens groene Nederlandse landschap viel.

Posted 15 augustus 2016 by Edwin in Geen categorie

4 responses to “Leeg

Subscribe to comments with RSS.

  1. Fijn weer kattenverhalen,fijn he Cokky dat ie weer thuis is.

  2. Ik hoor Cokky helemaal hier grommen. HaHa.

Geef een reactie

