Van Spanje naar de polder   2 comments


Voorsterweg

Tien weken geleden, 28 mei 2016.

RollatorOp het moment dat ’s avonds mijn broer met de autoslaaptrein vertrekt wordt mijn moeder in het ziekenhuis opgenomen. De buurvrouw neemt de zorg voor mijn vader over en slaapt een nacht in het huis van mijn ouders. Ik boek gelijk een vlucht vanaf Alicante voor de volgende ochtend. Wat mooi gaat dat tegenwoordig, Chico hoeft mijn schoot niet af. Boeken, betalen, inchecken en mijn boarding pass downloaden, alles met mijn iPhone.

De volgende dag sta ik om 12.15 uur al op Schiphol. Dan met de trein naar Zwolle en met de bus naar Vollenhove. Precies op de geplande tijd kom ik daar aan. De buurvrouw haalt mij op en brengt mij op de hoogte. We rijden de polder binnen. Eenzame wegen waarover ik samen met mijn broertje 50 jaar geleden naar school fietste. Mijn vader wacht op mij. Ik ben terecht gekomen in een andere wereld.

Posted 14 augustus 2016 by Edwin in Geen categorie

2 responses to “Van Spanje naar de polder

Subscribe to comments with RSS.

  1. Wat was ik blij dat je er zo snel was. Nu is alles geregeld maar ik zal proberen om geen fratsen meer uit te halen dat is niet goed voor Henk.
    Nog heel veel dank.
    Dikke kus van Riet.

    Henk en Riet Huge

Geef een reactie

