Wijn proeven in Alicante   2 comments


Maandag 7 juni 2016 (door Cokky).

“Cornelia, ik wil dat je me vergezelt naar ….” Maakt niet uit waarheen, als de burgemeester wil dat ik mee ga, ga ik mee. Er is altijd wat te beleven, ik steek er wat van op en onderweg in de auto hebben we alle tijd om een beetje te kletsen. Vandaag mogen Lore en ik mee naar Alicante, wijn proeven van diverse bodega´s die deel uitmaken van de wijnroute, de Ruta del Vino de Alicante. In de tuin van het museum Marq staan ze allemaal opgesteld, voor zes euro koop je een ticket voor een glas dat drie keer gevuld wordt. Het is gezellig druk, de temperatuur is heerlijk, het publiek is jong en stads, de grote bomen en de muziek zorgen voor een heerlijke sfeer. Er wordt kaas verkocht en worst, om de wijn te vergezellen. Veel wijnen ken ik dankzij Henk, Ed en Henriëtte: Francisco Goméz staat er, Tarima Hill, de Mo, én de Bodega van Pinoso. Hoe leuk is het om kennis te maken met de burgemeester van Pinoso en hem te vertellen dat ik vrienden heb in Nederland die de wijn uit Pinoso verkopen! We drinken wijn uit Teulada en Armando uit Parcent schenkt ons ook royaal in. Het valt op dat de VIP´s zich concentreren in de hoek rechtsachter, zou het toeval zijn? Want ook wij komen steeds weer in die hoek terecht, waar Matias “Bahia de Denia” schenkt, of een andere wijn uit eigen dorp. Daar hebben we dan bijna 100 kilometer voor gereden, om erachter te komen dat de wijn van Bodegas Xaló toch het allerlekkerst is.

 

Posted 6 juni 2016 by Edwin in Geen categorie

2 responses to “Wijn proeven in Alicante

Subscribe to comments with RSS.

  1. Weer op het verkeerde moment in NL………

  2. Fijn leven, Cokky.

Geef een reactie

