Xalónia   Leave a comment


Xalonia04

Ik zie Cokky vrij weinig deze week, iedere dag heeft ze wel een vergadering, of ze moet foto´s ophangen in het museum, of ze moet iets voorbereiden op de Tourist Info. Het gaat alleen maar over Xalónia, het grote festival dat komend weekend in het dorp plaatsvindt. Als ze wel thuis is, zit ze opeens vlaggetjes te knutselen voor in een kraampje, of is druk op internet bezig om ook de buitenlandse inwoners op de hoogte te stellen van wat er gaat gebeuren. “Edwin, weet jij wat “muixerangues” zijn?” Nee dus, en als ik het niet weet, weet geen enkele buitenlander het, dus dat gaat ze ook weer uitleggen op Facebook. “Human towers”, verklaart ze, en dan weet ik het, in Cataluña heb ik dat wel gezien. Echt spectaculair, als er zo´n klein kind bovenop drie lagen mensen klimt, en het is topsport als je onderop moet staan en al dat gewicht moet torsen. “En weet je wel dat je favoriete zanger komt? En dat Aspencat optreedt”? Ja ja, Aspencat is ´s avonds laat en die heb ik pas gezien. Pep la Botifarra treedt zondagmiddag op en dat wil ik eigenlijk niet missen. Hij zingt mooie, traditionele songs in het Valenciaans, heel sfeervol. Het wordt een weekend vol muziek en cultuur en wijn en tapas en kletsen en rondlopen en fotograferen. Ik denk dat ik Cokky zaterdag en zondag vrij weinig ga zien.

Posted 13 april 2016 by Edwin in Geen categorie

Geef een reactie

