Siesta   16 comments


Het-nieuws

Woensdag 6 april 2016.

VerkeersongevallenGewoon doen waar je goed in bent en je staat zomaar over 2 krantenpagina’s afgedrukt en dat kunnen toch niet veel mensen zeggen.

De Belgische krant ´Het Nieuwsblad´ komt met een artikel over de siesta. Natuurlijk kan ik de argumenten begrijpen om diezelfde werktijden aan te houden als de rest van Europa. Ik ken maar één Spanjaard die de siesta maar niets vindt: “Ik ging werken en dan eten, dan slapen en weer werken en dan weer eten en daarna weer slapen en dan weer werken.” , vertelt Jaime, een van de weinige Spanjaarden die maar tot vier uur ´s middags werkt en daarna vrij heeft. Hij vindt de siësta een ramp en van hem mag deze zuidelijke traditie zo snel mogelijk worden afgeschaft. Dan heeft men tenminste de avond vrij om een cursus te volgen of iets anders te doen dan alleen maar eten en slapen. Aan de andere kant wordt er nu gewerkt tot 20.00 uur en als je buiten moet werken is dat veel prettiger dan om 2 uur ´s middags bij 38 graden. Toen ik bij Staatsbosbeheer werkte begonnen de bosarbeiders al te zeuren om een tropenrooster als het een keertje meer dan 25 graden werd. Voor mensen die binnen werken bij de airco maakt het natuurlijk weer niets uit.
Een andere argument genoemd in het artikel hebben de Belgen zelf niet gecheckt, het aantal verkeersslachtoffers is in Spanje helemaal niet hoog. In België vallen 5 keer zoveel verkeersslachtoffers. Dus mijn advies aan de Belgen, ga siesta houden.

Posted 6 april 2016 by Edwin in Geen categorie

16 responses to “Siesta

Subscribe to comments with RSS.

  1. Ga ik dan ook maar proberen… ook al ben ik daarna een zombie.,,

  2. Wij zijn aardig op de goede weg, een lange siësta terwijl het buiten niet warm is met hevige buien en veel wind ! Zo veroorzaak ik vast geen verkeersongeval 😜. Blijf maar lekker siësta houden.
    Kus xxxxx. Riet.

    • Je doet het prima! Blijf maar lekker binnen tot het lekker weer is. We hebben 40 mm regen gehad en vanmiddag brak de zon weer door. Lieve kussen uit Xaló! xxxxx

  3. Geweldig toch, als je op deze manier in de krant kunt komen, lol

  4. HAHA die Edwin. Leuk gedaan hoor en gelukkig 40 mm regen. Fijne dag

  5. Ik lig toch liever in de hangmat

  6. Nog steeds Siesta Edwin. Goedemorgen

  7. Aaa, een echte Spanjaard die siësta houdt, leuk 😉

Geef een reactie

