Brandhout   4 comments


Amandelboomgaard-Lulu

Maandag 21 maart 2016.

AmandelboomgaardNet als ik mij zorgen ga lopen maken over onze geringe voorraad brandhout voor volgend jaar belt Paco. Vlakbij ons huis is een amandelboomgaard rigoureus gesnoeid, ik mag het hout hebben maar dan moet ik wel de takken verbranden. We lopen samen door de boomgaard en er zit mooi en veel brandhout in. Vorige week ben ik dus begonnen. Het is veel werk en ik maak ook de kleinere takken tot hapklare stukjes. Als ik de resten toch moet verbranden, dan maar liever in de houtkachel.
Ik doe 6 uur om een kuub brandhout bij ons huis te krijgen maar goed, het is gratis en ik vind het leuk werk. Iedere ochtend begin ik om 7 uur met de motorzaag, de kattenwandeling schiet er dus bij in. Om 9 uur ga ik de honden uitlaten, om 10.00 uur takken verbranden en houtladen en om 14.00 uur ben ik klaar, hup weer een kuub. Natuurlijk lukte het mij dan niet om een ochtendfoto te maken maar de stapel hout groeit iedere dag. Omdat we een logee hebben ben ik even met werken gestopt.

Tot groot genoegen van de katten hebben we vanochtend de boomgaard geïnspecteerd. Het schiet lekker op, woensdag weer een dag werken want de schoorsteen moet blijven roken.

Xalo-Llliber
Terug naar huis. Chioco blijft wat achter maar hij staat wel op de foto. (ben benieuwd of jullie hem kunnen ontdekken)

Posted 21 maart 2016 by Edwin in Geen categorie

4 responses to “Brandhout

Subscribe to comments with RSS.

  1. Op het muurtje?

  2. Het is dat je gezegd hebt dat hij op de foto staat anders hadden we hem niet gezien. Fijn dat we de foto’s lekker vergroten kunnen dan wordt hij duidelijk zichtbaar. Mooi hout overigens dus nuttig werk.
    Liefs en kus !
    Henk en Riet.

Geef een reactie

