Dia de les Dones, dag van de vrouwen en de gelijkheid.   Leave a comment


IMG_2745-1

Dinsdag 8 maart 2016, Dag van de vrouw en de gelijkheid (door Cokky).

“Ik vind het een beetje uit de tijd, hoor”, zegt mijn kapster. “Als kind moest ik zelf mijn bed opmaken en mijn broers niet, maar dat is veertig jaar geleden! Tegenwoordig weet iedereen toch dat de taken eerlijk verdeeld moeten worden?” De school doet mee aan de tekenwedstrijd over gelijkheid, er wordt getekend op driehoeken die in elkaar gezet worden. De jury heeft het nog lastig om de winnaars uit te zoeken, de prijzen zijn voor de hele klas. De fototentoonstelling met oude foto´s van vrouwen uit het dorp zorgt voor veel verhalen over vroeger.

Er zijn nog allerlei workshops en lezingen over gelijkheid georganiseerd voor deze maand. En ja, eigenlijk is het raar dat dat nog nodig is. Tijdens de opening van de tentoonstelling wordt de toepasselijke videoclip van Diluvi afgespeeld, mooie beelden en een melodie die in mijn hoofd blijft zitten:

 

Posted 8 maart 2016 by Edwin in Geen categorie

Geef een reactie

