Werk   2 comments


Naar-Pego

Zondag 21 februari 2016.

PauzeAls ik weer achter een groepje fietsers aan rijd krijg ik weer zin om zelf te gaan fietsen. Helaas kan dat niet want deze week bestuur ik de volgauto voor het Franse Cap Velo. Volgende week komt er ook niets van want dan ga ik een week naar Nederland en die week daarop…
Het is maar een kleine groep met Franse wielertoeristen deze keer. Terwijl de Belgische en Nederlandse wielrenners ieder jaar drukker de Spaanse wegen bevolken ging door gebrek aan deelnemers de vorige week geplande fietsreis ook niet door. Dat is nog niet eerder voorgekomen in de vier jaar dat ik dit werk doe. Het gaat economisch niet zo goed in Frankrijk, denkt begeleider Manu. Wat vreemd want in Spanje gaat het juist beter en ik dacht in Nederland en België ook. Een klein ploegje begeleiden is wel zo gemakkelijk en best gezellig. Ik pak de jasjes aan, zorg voor het water, help een band oppompen en als iemand uitgeput is komt hij bij mij in de auto zitten. Nee, almuerzo houden in een bar is er niet bij. Ik zet een tafeltje neer met kopjes oploskoffie en een paar cakejes. Nou dat past dan goed bij de Franse economie, heel sober.

Posted 21 februari 2016 by Edwin in Geen categorie

2 responses to “Werk

Subscribe to comments with RSS.

  1. Dus allebei aan het werk deze week… veel plezier..

Geef een reactie

