Op de Fiets- en wandelbeurs in Utrecht   9 comments


beursdef

Toen heette het nog de Op Pad-beurs, toen ik er stond voor Staatsbosbeheer. Nu heet het de Fiets- en wandelbeurs en ik mag er een uurtje virtueel staan, begeleid door de charmante dames Rosanne en Esmée. Vanaf het terras voor mijn eigen huis, met mijn eigen iPhone, ben ik verbonden met een Double, een soort robot die kan rondrijden, met een iPad erin. Het is een soort facetime maar ik kan ook de robot besturen en zodoende de beurs bezoeken en praten met bezoekers. Ik rijd af en toe iemand tegen de hielen en de geluidsverbinding is niet echt optimaal, maar ik heb er van genoten! Het is erg grappig om te praten met de toeristen in hun dikke jassen. Spaanse muzikanten zingen me toe en ik praat even met Liesbeth van FietseninSpanje.nl. Met een speciale bril kunnen bezoekers van de beurs onder andere het 360 graden filmpje bekijken dat ik gemaakt heb van de Bèrnia, en het filmpje dat Anne en Alexander van Dos Cortados gemaakt hebben van de Caminito del Rey. Ik denk dat we maar een keer bij ze op bezoek moeten gaan om Malaga te bekijken en die wandeling te lopen. Je doet toch altijd wel goede ideeën op, op zo´n beurs.

 

Posted 20 februari 2016 by Edwin in Geen categorie

9 responses to “Op de Fiets- en wandelbeurs in Utrecht

Subscribe to comments with RSS.

  1. Leuk hoor Edwin. …….Hoe is het idee ontstaan?
    Zelf heb ik die “Op Pad” beurs een paar keer bezocht en ook het blad “Op Pad” (ik meen uitgegeven door de anwb) heb ik heel wat jaren met belangstelling gelezen.

    • Het is door het Spaans verkeersbureau georganiseerd. Uit 15 weblogs zijn de beste drie gekozen. Wij ontvingen een 360° camera en het beste filmpje mag de camera houden. Het is dus een wedstrijd. Zo is het ontstaan. Afwachten dus. Ik zal het filmpje dat nu op de beurs draait binnenkort online zetten.

  2. Dat is een heel leuke wedstrijd. En je komt virtueel nog eens ergens. Ik ben benieuwd naar het filmpje.

  3. Ik was er gisteren ook. Denk dat ik in april of mei de zilverroute ga rijden van Sevilla naar Santiago. Het boekje had ik al in huis. 1000 km door prachtig landschap.

    • Ik heb er ook naar gekeken, lijkt mij prachtig maar ook zwaar. Leer een heel klein beetje Spaans. Probeer april. Het is een warme streek.

      • Volgens de schrijver van het boekje viel het mee. Vergelijkbaar met de route langs de Noordkust naar Santiago. April komt me ook het beste uit. Heeel klein beetje Spaans lukt. Cerveza, Aqua, Bocadillo en nog wel een beetje korte zinnetjes. Gelukkig heeft het veel weg van het Frans, dat ik drie jaar gehad heb.

        • Ja, ik herken nu ook wat Frans. Wel alle letters uitspreken en niet de helft weglaten zoals in het Frans. Ik weet zeker dat het je gaat bevallen! Mijn Franse fietsers denken dat het nu al zomer is, ruim 20 graden!

  4. Pingback: Het is koers, met Jurgen | Wonen in Spanje

Geef een reactie

