Lliber Vall de Pop   2 comments


Lliber-Vall-de-Pop

Zondagochtend 8.58 uur, 14 februari 2016.

De zon komt eindelijk weer eens op aan een vrijwel onbewolkte hemel. De wind komt vanuit het binnenland (windkracht 3) en is kurkdroog. De luchtvochtigheid is 43% en het koufront is duidelijk nog niet gearriveerd want het is al 16 graden. Gisteren werd het 22,6 graden met weinig zon en heel veel wind.
Ook bij amandelbomen zijn er vroege en late soorten. De laatste boomgaarden bloeien nog maar veel bomen hebben nu frisse groene blaadjes. Om alles nog frisser en groener te krijgen hebben we regen nodig, veel regen. Dit jaar viel er slechts 4 mm. Nou ja, april hebben we ook nog als maand dat het kan gaan regenen. Daarna valt er meestal maandenlang niets meer.
Ik ben trouwens super tevreden over mijn nieuwe Canon zoomlens EF 70-300mm 4-5.6 L IS USM. Hij kost een paar centen maar dan kan ik thuis wel op de kerkklok van Lliber zien hoe laat is.

Posted 14 februari 2016 by Edwin in Geen categorie

2 responses to “Lliber Vall de Pop

Subscribe to comments with RSS.

  1. Niet mis, die prijs voor een pensionado !!! Neem aan dat je Cokky beloofd hebt dat ze ‘m ook kon gebruiken, :), :), 🙂
    Groet vanuit een koud Zuid-Zweden (min 7,9 graden om 8 uur).
    JosH.

    Jos H. uit Zweden
    • Nee zo was het niet, ik doe namelijk de financiën 🙂 Ik wilde dus weer de goedkope uitvoering kopen maar Cokky vond dat ik de professionele lens moest kopen. Het is waar, de kwaliteit is zoveel beter en ik doe er veel langer mee. Maar 17,7 graden! Om 12.45 uur, jullie kou is aan het arriveren ben ik bang voor 🙂

Geef een reactie

