Weerstation (een paar uur) off line   6 comments


IMG_2545

Zondagochtend 8.00 uur, 24 januari 2016.

Het eerste wat ik altijd doe als ik ´s ochtends de woonkamer binnenkom is het weerstation checken. Zo, dat is koud, -21 graden is het buiten!
Maar de zon komt op aan aan een vrijwel onbewolkte hemel en het is 5 graden volgens mijn andere metertje buiten. Dus gelijk een nieuwe temperatuursensor besteld in Barcelona. Binnen drie dagen moet ik het weerstation dan weer werkend hebben.
Gisteren was een fraaie dag met veel zon maar ook was er sluierbewolking en er zat veel waterdamp in de lucht. De temperatuur liep op tot 18,9 graden.

Update om 10.45 uur: Nou dat ging snel. Ineens weer de juiste temperturen! Het is 13,4 graden en het wordt een prachtige dag.

 

Posted 24 januari 2016 by Edwin in Geen categorie

6 responses to “Weerstation (een paar uur) off line

Subscribe to comments with RSS.

  1. Ik was vanochtend om 07:30 buiten met Rocky. Was vochtig, windstil en prachtige gesluierde maan. Ja, helaas komt niet bij mij om naar binnen te rennen voor het fototoestel. De boertjes waren al vroeg aan het ploegen, mooi gezicht die omgeploegde wijnvelden.

  2. Was door Henk natuurlijk. Vrouwlief lag nog op bed.

  3. Had één van de katten met je weerstation zitten spelen? Nou ja, een reserve sensor is toch ook niet weg.
    Fijne zondag en kus van
    Henk en Riet.

    • Ik zal de batterij voor de zekerheid vervangen. Hoewel het station aangeeft dat dat goed is. Inderdaad ik laat gewoon maar een extra sensor komen dan heb ik hem in voorraad. Jullie ook een fijne zondag. Er staat een klein beetje wind vanuit zee. En het is 16,2°. Dat kan ik nu weer zien van de achter mijn bureau🙂
      Jullie ook een fijne zondag! Kus terug!

Geef een reactie

