De Ronde van Spanje 2016   11 comments


Vanaf Cumbre del sol

Zondag 22 november 2015.

Puig LlorenacaDe Ronde van Spanje komt in 2016 weer door deze regio. Er zijn jaren dat de renners helemaal niet in de buurt komen, maar nu hebben we twee jaar achter elkaar de Vuelta in de achtertuin. Afgelopen week werd het bord onthuld bovenop de Puig Llorença, de top bovenop de Cumbre del Sol, waar Tom Dumoulin op 30 augustus 2015 zo mooi won van Chris Froome. Toen ben ik omhoog gefietst om te kijken. Langs de beklimming zijn bordjes geplaatst die het stijgingspercentage aangeven, dat op sommige plekken oploopt tot 19%. Veel fietstoeristen hebben de top in hun programma opgenomen nu de col zo bekend is geworden. Met de fietsclubs mijden we deze beklimming, en terecht. Gisteren zijn we met de auto omhoog gereden om foto´s te maken, in opdracht, dus het resultaat kan ik nog niet laten zien. Het uitzicht is schitterend, naar alle kanten. De officiële route van de Vuelta wordt binnenkort bekendgemaakt maar volgens de geruchten wordt het een beslissende tijdrit die eindigt in Calpe. Mooi, dan hoef ik de Cumbre del Sol niet meer op.

Spanje-Tom-DumoulinOp-Cumbre-del-sol

Posted 22 november 2015 by Edwin in Geen categorie

11 responses to “De Ronde van Spanje 2016

Subscribe to comments with RSS.

  1. We kijken nu al uit naar de Vuelta 2016!

    Rob en Conny de Roos
  2. Dat ziet er erg professioneel uit Edwin.

    Willem en Sue Hofstede
  3. Zie ik het goed op de tweede foto? Fotografeer je daar mini- wielrenners?

    Derk en Margreet
  4. Ik heb ergens gelezen “beslissende tijdrit tussen Javea en Calpe”! Daarmee bedoelen ze waarschijnlijk toch ergens op het einde van de Vuelta??? Dat zou tof zijn, dan ben ik juist in de buurt!

    • Klopt, ze beginnen de Vuelta op 20 augustus aan de andere kant van Spanje en komen aan het einde hierheen is de bedoeling. Op 11 september is de laatste dag. In januari wordt de route bekend gemaakt.

  5. Prof!

  6. Gisteren “Cumbre del Sol” tot de top gefietst. Het mooie bord omvergewaaid vermoed ik. Juist op tijd foto genomen Edwin.
    Grtjes uit Calp

    • Ik heb juist opdracht gekregen om nog 10 foto’s te maken maar gelukkig zonder bord, die heb ik al. Ik wacht alleen tot er niet zoveel wind meer staat want om daar nu uren in de wind bezig zijn heb ik geen zin in. Hele prestatie om naar boven te fietsen. Ik vind hem afschuwelijk. Bedankt voor de info!

Geef een reactie

