Nog nooit gezien   15 comments


Luchtbalon

Woensdagochtend 11.15 uur, 11 november 2015.

Basket-less-balloonLulu staart onafgebroken omhoog naar de blauwe hemel, zoiets raars heeft ze nog nooit gezien. Het geen vogel en het blaast ook nog regelmatig, bijzonder interessant maar als het gekleurde gevaarte erg dichtbij komt zoekt ze een veilige plek onder de bomen. Ik heb trouwens ook nog nooit een luchtballon zonder mandje gezien. Het is windstil en 20 graden, uitstekend weer voor een ballonvaart zou je zeggen maar het duurt wel lang.

We zien de ballon met heel veel moeite opstijgen in de buurt van Lliber. De ballon klimt zo´n 100 meter om na 1 kilometer bijna onze tuin weer te landen. Er staat registratienummer op, even googelen en het blijkt een basket less balloon uit Groot-Brittannië te zijn. Lijkt mij wel mooi om zo rustig boven de vallei te zweven, met mijn camera natuurlijk.

Lulu-ballonBasket-less-ballon

Geland

Posted 11 november 2015 by Edwin in Geen categorie

15 responses to “Nog nooit gezien

Subscribe to comments with RSS.

  1. Zo’n lange windstille periode heb ik ook nog niet eerder meegemaakt, vandaag 7e dag op rij praktisch windstil ongelooflijk.

  2. Mooie kleurige ballon ! Is vast niet in groot-Brittannië opgestegen 😛 toch een leuke belevenis.
    Kus XXXXX
    Henk en Riet.

    • Nee, die is vast met het vliegtuig hierheen gekomen. Als zijn gasfles leeg is boven zee…
      Hier kan hij hem overal zo omwisselen🙂
      Voor Lulu was het ook iets bijzonders. Zelden een kat zo naar iets in de lucht zien staren.
      Liefs vanuit Spanje! Xxxxx
      Edwin.

  3. Ik was hem al een tijdje aan het volgen. Dit had ik ook nog nooit gezien in onze vallei. Jullie hadden ´m bijna in jullie tuin. Scheelde maar een haartje…

  4. Mooie Foto’s Edwin. Toen ik hem van zo ver maakte was er nogal wat vocht in de lucht. Volgens mij was ik wel de eerste haha

  5. Edwin, ik volg jullie blog al een hele tijd, ik geniet dagelijks van je berichtje en de prachtige foto’s die je steeds maakt. Ik ben telkens weer benieuwd wat er te vertellen valt over Spanje en jullie omgeving.

    • Wat leuk dat je het even zegt. Ik rekende vandaag toevallig uit dat we het weblog in januari nu 9 jaar hebben. Soms is het best moeilijk om het vol te houden. Facebook heeft de laatste jaren veel veranderd en is veel gemakkelijker dan ons weblog. Maar goed, voor ons is het ook een prachtig archief waar gemakkelijk in te zoeken is.
      Groeten uit Spanje!

  6. Hallo Edwin,

    Veel onderwerpen die me aanspreken in dit topic.
    Natuurlijk de mooie foto’s zoals altijd.
    In dit geval het fenomeen Ballon.
    Om lekker door de lucht te zweven en foto’s te maken is er eentje met mandje toch wel handiger denk ik.
    Onze hond blaft altijd als er ballons in de lucht zijn.
    Ze heeft het dan ook druk als het jaarlijkse ballonnen festival plaats vind.

    Dan in de comments ook nog het fenomeen Facebook.
    Ik volg altijd nog het blog.
    Ik heb geen Facebook account, en wil dat ook niet.
    Ik zie ook vaak aan het icoontje dat er een levendige Facebook discussie is, en heb het gevoel dat ik een hoop mis, omdat ik geen Facebook account heb.
    Ik zou het jammer vinden als het blog verdwijnt dankzij Facebook.
    Dit jaar ga ik voor het eerst kerstmis in de vallei vieren.
    Nog leuke kerstmarkt/evenementen tips??

    Vr. Groet,
    Willliam vd Bliek.

    William vd Bliek.
  7. Ook ik lees je blog graag, kun jij zelf zien hoeveel volgers, dus genieters neem ik aan, je blog volgen? Vooral doorgaan….

    • Zeker, waren het neemt iets af van 18.000 pageviews naar 13.000 per maand. Dat zijn zo’n 7000 mensen die er per maand kijken. Ik ga het proberen vol te houden. In januari bestaat het weblog 9 jaar. Facebook bestond nog niet. Er is een hoop veranderd.

  8. Geen moeilijke keuze Edwin lijkt mij. Op FB wordt wat af geouwehoerd. Is soms ook leuk, maar de blog moet in stand blijven.
    De ballon was niet moeilijk om te organiseren. Ik ga wel weer in mijn denktankje graven, zodat je weer een verhaaltje kan maken.

Geef een reactie

