Amanecer   Leave a comment


 

Pluis-om-7uur14

(enlace al nuestro estación meteorológica Pla de Lliber)

Zonsopkomst-om-7uur13Dinsdagochtend 7.13 uur, 27 oktober 2015.

Al ruim van te voren is te zien dat het een prachtige zonsopkomst gaat worden. Er zijn ook wolkjes hoog aan de hemel dus kies ik voor de groothoeklens 10-22 mm. De katten zijn precies klaar met eten en ik heb een mok koffie bij mij als de hemel begint te kleuren. Dan moet ik nog aardig opschieten want heel lang duurt het niet dat de hemel op z´n mooist is. Lulu springt op mijn rug, dus daar heb ik niets aan voor de foto en Pluis kijkt toe. Dat is beter, zoom ietsjes in op 15 mm, ISO 800 en flits een klein beetje in, de flitser op -2. Voor de kattenhaters ook een foto zonder Pluis. Hier gebruik ik ISO 400 (hoe lager hoe minder korrel) op 13 mm om iets meer hemel erop te krijgen. Groothoeklenzen hou je heel gemakkelijk stil uit de hand dus de sluitertijd kan laag zijn tot 1/30. Voor de katten heb ik 1/125 gebruikt want die hebben de onhebbelijke gewoonte om te bewegen, met hun ogen te knipperen of hun oren heel lelijk alle kanten op te draaien.
Het is afgekoeld tot 11,4 graden, er is geen wind. Gisteren was alweer een geheel bewolkte dag met een heel klein beetje wind uit het binnenland en het werd 20,2 graden.

Agenda: de palmen inspuiten tegen de rode kever en wat in en om het huis rommelen.

Posted 27 oktober 2015 by Edwin in Geen categorie

Geef een reactie

