Het boek over de Riu Raus   5 comments


Riu-Rau-Lliber

Maandag 26 oktober 2015.

Els-Riu-RausCarlos stuurde me een berichtje, of hij een paar van mijn foto´s mocht gebruiken? Hij was een boek aan het schrijven over Riu Raus, de traditionele gebouwen hier in de streek waar 200 jaar lang de moscateldruiven gedroogd werden tot rozijnen, “panses”. Hij had een oude foto gevonden waar zijn moeder op stond, met haar familie aan het werk tijdens de “escalda”, het bewerken van de druiven. Meer dan 50 jaar geleden is deze werkwijze in onbruik geraakt maar de laatste tijd komt er steeds meer belangstelling voor streekproducten en traditionele werkwijzen. Hij ging op onderzoek uit en als resultaat van een 5 jaar durende speurtocht ligt er nu een prachtig boek, met véél foto´s, waaronder een stuk of tien van mij.

Op de uitreiking in Ondara liet ik me gisteren vergezellen door de burgemeester, het kleinste en het langste vrouwelijke raadslid, dit is tenslotte heel belangrijk voor het toerisme. Ik herken andere fotografen en andere inwoners van het dorp, de opkomst is groot en we krijgen twee soorten wijn te proeven bij Bodegas Fondarium , een heerlijke droge moscatel en een zoete dessertwijn. Een boekpresentatie naar mijn hart.

Boekpresentatie-Ondara
Carlos licht het boek toe.

Alcalde-Lore-en-ik
Met de burgemeester van Xaló en het kleinste raadslid.

Posted 26 oktober 2015 by Edwin in Geen categorie

5 responses to “Het boek over de Riu Raus

Subscribe to comments with RSS.

  1. Mooi initiatief. Waar is dit boek te koop, Edwin?

    • Dat weet ik eerlijk gezegd nog niet. Dit boek is in het Spaans en Valenciaans. Het is de bedoeling dat het ook in het Engels en Duits wordt gedrukt. Dit jaar wordt ook hier in Xaló het boek nog een keer gepresenteerd. Ik hoop in de bodega🙂 Ik hou je op de hoogte.

  2. Onder andere bij Llibreria Publics in Denia, de beste boekhandel in de wijde omgeving.

  3. Hartelijk dank voor uw belangstelling . Het is een eer om in foto’s van het boek , Edwin , is een geweldige fotograaf . De Engels versie hopen om het te hebben voor de zomer van 2016. Het boek , in aanvulling Publics , heb je het in het restaurant riurau Xaló .

    • Muy bien Carlos. Hables perfectamente Holandés! Con mucho placer he dejado mis fotos a ti, estoy muy contento de formar parte de este libro fantástico. Enhorabuena Carlos, con este trabajo espectacular y gracias por incluir mis fotos!

Geef een reactie

