Pluis in de rucola   4 comments


Pluis-in-de-diplotaxis
Pluis zit tussen de wilde rucola, diplotaxis erucoides.

Maandagochtend 8.30 uur, 12 oktober 2015.

Het lijkt wel oorlog op deze nationale feestdag, de jagers knallen er lustig op los. Waar ons huis staat mag niet gejaagd worden maar de loslopende podencos´s weten dat niet en verstoren mijn ochtendwandeling. De katten houden niet van honden en snel lopen we weer naar huis. Het is jachtseizoen en iedere zon- en feestdag wordt er nu wel gejaagd. Vandaag is het Fiesta Nacional de España, dus de nationale feestdag van Spanje ook wel bekend als Día de la Hispanidad. Er zijn militaire parades en het is de dag van de Guardia civil.
Voordat de honden kwamen zat ik heerlijk op mijn steen en genoot van de opkomende zon. Het is 16 graden en alles is bedekt met een dikke laag dauw. Gisteren was een mooie zonnige dag. Met 25,2 graden voldeed de temperatuur net aan de norm van een Nederlandse zomerse dag.

Posted 12 oktober 2015 by Edwin in Geen categorie

4 responses to “Pluis in de rucola

Subscribe to comments with RSS.

  1. Nou Edwin wat een geknal was het weer. Ik vraag me af waar ze op schieten, want ik zie niks.

  2. Per ongeluk ook wel eens op elkaar. Waren ze nu maar naar ……… gegaan. Gratis oogmeting 😉.
    Wij hebben ook nog nooit gezien dat ze echt wat geschoten hadden.
    Lieve groet Henk en Riet.

    • Ze hebben elkaar tot nu toe elkaar nog niet geraakt, dus het valt nog mee. Nee, ik heb het ok niet gezien. Als je twee schoten snel achter elkaar hoort is het meestal mis, weet ik uit ervaring. Er is dus veel mis geschoten.
      We zitten te wachten op de regen die maar niet wil komen. Met een lieve kus terug voor jullie beiden!

      Edwin.

Geef een reactie

