Fietsen is genieten   7 comments


Marcha

Zondag 11 oktober 2015.

Balen, als ik richting Vall d´Ebo rijd kom ik al heleboel fietsers tegen van de toertocht Trofeo de Peñón de Ifach, we zijn te laat! Net als ieder jaar zijn we gevraagd om foto’s van de deelnemers te maken. Pas later begrijp ik dat de start niet gezamenlijk is geweest maar van 8 tot 9 uur. We zijn dus een uur te laat! Ik heb dus de pest in en stop bij het fotopunt dat ik in mijn gedachten had. Helaas voor de eersten, die staan niet dus op de foto.

Klimmen-Spanje

Met een rot humeur begin ik de wielrenners te fotograferen die omhoog komen fietsen. Ik ken deze vreselijke klim van dik 16% zo goed. Altijd haalde ik mijn maximale hartslag. Heel gemeen fietste ik deze route met vrienden die voor het eerst bij ons logeerden. Eerst voorbij Sagra over Alt de Pilarets, dan de klim van 8 kilometer naar Vall d´Ebo en dan kregen ze dit klereding voor hun kiezen naar Cova del Rull. Alle versnelling heb je nodig. En ik maar net doen of het mij geen moeite kostte. Ik grinnik. Sommige deelnemers houden het voor gezien en gaan lopen. Anderen hoor ik al op 100 meter afstand hijgen. De zon schijnt, het uitzicht is prachtig en ineens betrap ik mijzelf dat ik met een enorme glimlach foto’s zit te maken. Fietsen is genieten.

Wil je alle 236 foto´s zien klik dan hier.

Posted 11 oktober 2015 by Edwin in Geen categorie

7 responses to “Fietsen is genieten

Subscribe to comments with RSS.

  1. foto´s maken is GENIETEN

  2. Dag Edwin, die 16% klim….. bevindt deze zich op een doorgaande weg? Ik kon ‘m in google maps zojuist niet localiseren…….. dank! Groet, Jeroen

    Jeroen Kaldenbach
  3. Ik denk dat 16% erg optimistisch is, mijn garmin gaf met momenten toch wel enkele procentjes meer aan dacht ik! Maar tis er wel wondermooi en rustig, je kan al eens over de weg zwalpen!!🙂

    • Er zijn inderdaad wat steilere stukjes dan 16%. Heel erg rustig gebied en prima wegen. Ik fiets er graag maar dan wel de route anders om. Binnenkort weer eens beginnen met fietsen.

  4. Ik heb maximaal 19% op mijn GPS gezien

Geef een reactie

