Opkomende zon en Chico   4 comments


Opkomende-zon

Maandagochtend 8.13 uur, 5 oktober 2015.

Raar weer is het: geheel en egaal bewolkt. Heel de nacht is het vochtig en warm gebleven. De minimumtemperatuur kwam niet lager dan 18,4 graden. Gisteren was een dag met heel veel zon en het werd 27 graden.
Dan zie ik ineens de zon boven de berg uitkomen, heel bijzonder want het lijkt meer op de maan die opkomt. Ik kan er zo tegen in kijken. Heel snel wissel ik het objectief voor de zwaarste telelens die ik heb en hol naar het dakterras om de foto te maken. Chico is bijna nog eerder boven. Hij vindt alle dingen mooi die niet mogen en springt op het dak. Ik ben altijd bang dat die domme Chico van het dak zal glijden maar hij kijkt heel voorzichtig over de rand naar beneden. Met een beetje slagroom lok ik hem snel weer naar binnen. Ach, zo dom is hij niet.

Chico-op-dak

Posted 5 oktober 2015 by Edwin in Geen categorie

4 responses to “Opkomende zon en Chico

Subscribe to comments with RSS.

  1. Nee, hij is eerder handig dan dom want het levert hem toch maar mooi wat slagroom op. Zoals bij jou de zon opkomt ging hij hier gisteravond onder. Je vader dacht dat hij de maan onder zag gaan maar dat kon helemaal niet. Nu komt de zon ook door de ochtend damp heen.
    Kusje van Henk en Riet.

  2. P.s. De foto’s zijn trouwens prachtig !

  3. Mísschien dom , maar zéker mooi ….
    Net als de foto’s
    RenR

    rijk en ria van Eck

Geef een reactie

