Volle maan, Luna llena   7 comments


Luna-llena

Zaterdagavond 20.35 uur, 29 augustus 2015.

De volle maan komt op aan een onbewolkte hemel, het is windstil en nog 25 graden. Vanmorgen was het afgekoeld tot 18,7 graden. Er waren aardig wat wolken en de wind kwam uit het binnenland. Later kwam er ook een beetje wind van zee, windkracht 2 tot 3. De temperatuur liep nog aardig op tot bijna 32 graden.
De maan heb ik gefotografeerd met de grootste telelens die ik heb en dat is 640 mm. Met een sluitertijd van 1/13 en diafragma 5,6 dat is volle lensopening bij deze lens. ISO 200.
De afstand naar de overburen is 2,1 kilometer. De maan lijkt dichtbij maar staat toch wat verder weg, op zo´n 364.000 kilometer.

Posted 29 augustus 2015 by Edwin in Geen categorie

7 responses to “Volle maan, Luna llena

Subscribe to comments with RSS.

  1. Pracht foto Edwin!
    Kus XXXXX
    Henk en Riet.

    • Dankjewel! Ik was mijn fiets aan het schoonmaken om morgen naar de Vuelta te gaan kijken op de Cumbre del sol toen ik ineens aan de maan dacht. Snel mijn statief gepakt en ik was nog niet eens klaar of de maak kwam al boven El Collado uit.

      Welterusten voor straks! X!

  2. Geweldige Foto ….bij ons is het pas volgende week volle maan en bloedmaan ….
    Hopen dat dan ook de hemel helder is .
    gr.grt. RenR

  3. Sorry volgende MAAND ….28 sept……
    Ria

    rijk en ria van Eck
  4. Schitterende foto

Geef een reactie

