Ochtend   10 comments


Pluis-en-Lulu

Maandagochtend 7.30 uur, 17 augustus 2015.

RaimDe zon komt om 7.30 uur over de berg. Aangezien ik altijd wakker word als het licht wordt kan ik steeds langer in bed blijven liggen. Het is afgekoeld naar 20,8 graden. We hebben een aantal koele dagen achter de rug. Afgelopen zaterdag was een heerlijke dag met de hele dag bewolking en 5,8 mm regen. Het werd niet warmer dan 26,4 graden en dat is de laagste maximumtemperatuur in 2 maanden.

Ik krijg het gevoel dat de Spaanse zomer zijn hoogtepunt voorbij is. Gisteren was een aangename dag met een maximum van 27,5 graden. De druiven zijn alweer blauw en over een week of twee kan de oogst beginnen. De witte druiven zijn al lekker om te eten.
Natuurlijk wandel ik ook nog iedere ochtend met de katten en een kop koffie door de tuin en de omringende druivenvelden. Deze keer ook weer mijn camera meegenomen.

Posted 17 augustus 2015 by Edwin in Geen categorie

10 responses to “Ochtend

Subscribe to comments with RSS.

  1. Hoe mooi ook de foto’s van de feesten en fietsreizen en de reisverslagen waar ik nagekomen van geniet ( als niet sociale media gebruiker ben ik echt afhankelijk van jullie blog) het was wel een oefening in geduld. Zeker gistermorgen en vanochtend verlangde ik erg naar een ochtendfoto. Een super start was het deze morgen.
    Enne, vergeten jullie niet naar zomergasten van gisteravond te kijken. Natuur, Nederland en Spanje. Vol visie en cultuur! Kan nog 9 dagen via internet. Doen!

    • Ik voel mij gelijk een beetje schuldig, ik heb jullie schandelijk verwaarloosd. Hierbij nog een foto van deze ochtend om het een beetje goed te maken. Vanaf 12 tot 22 uur geldt er een code geel weeralarm voor veel regen, meer dan 20 mm per uur en zware onweersbuien. Afwachten dus of er ook wat komt. We gaan tv kijken!

      null

      • Niet schuldig voelen, anders gaat de lol er af! Laat ons zo nu en dan weer meegenieten van vergezichten en avonturen.
        Ik wens jullie veel regen, en dat ook in Baix Ebre maar wat mag vallen. Ik tel af, nog drie weken en dan kan ik weer naar ons landje daar gaan. Drie maanden zomerstop was echt te lang!

  2. En dat levert weer een mooie ” ouderwetse foto ” op ….
    gr.grt. RenR

    rijk en ria van Eck
  3. Kijk …..voort wat hoort wat ….. Gezellig hoor.
    xx2R

    rijk en ria van Eck
  4. Ja zo heerlijk deze ( betrekkelijke ) koelte. Ook wij hebben het gevoel dat de zomer die vroeger begon als normaal. ook eerder dan gewent in hevigheid afneemt. Als een statige dame die met het ruisen van haar rode rokken zich omgedraaid heeft en de aftocht zwaait.Heerlijk die koele nachten ..zwembadwater gelijk 5 graden lager dan een week geleden. nu 26 graden. Mooie foto’s weer vooral die druiven..hoewel die katten ook geweldig blijven. Lieve groet XXX

Geef een reactie

