Een Spaans dorpje   7 comments


Afdalen-Spanje

Over mijn fietstocht rond Madrid.

Rio-JaramillaHet dorpje ligt daar zo onverwacht en afgelegen dat ik er geen leven verwacht. Ik ben van de hoofdweg afgeraakt en fiets door smalle straatjes, aan mijn banden kleven geitenkeutels. Zoals bijna altijd heb ik dorst. Plotseling stuit ik op 5 jongetjes met fietsjes. ‘Hola, hay un bar aqui’ vraag ik. Ze knikken enthousiast van ja. Hard fietsen ze voor mij uit door de steile straatjes omhoog. Dat er hier ook nog een bar is verwondert mij zelfs. Als het waar is trakteer ik ze allemaal op een ijsje, neem ik mij voor. Vol trots wijzen ze even later naar een bouwsel wat het meest op een geitenschuurtje lijkt met stalen luiken voor de ramen en deur. Potdicht dus. ‘Ja hoor, soms is de bar weleens open’, zegt een zwetend jongetje. Gelukkig ben ik ook gelijk weer op de doorgaande weg beland. ‘Hoever is het volgende dorp?’ Ze noemen achter elkaar de namen op van wel drie verschillende dorpjes maar wijzen de kant op waar ik vandaan kwam. ‘Nee, die kant moet ik op’, wijs ik. Ze kijken mij niet begrijpend aan, dat weten ze niet en dat had een waarschuwing moeten zijn. Die kant op is er gewoon niets. Nou ja, niets. Noem het maar niets, een enorme kloof waar het meest steile weggetje dat ik ken in afdaalt en helaas aan de andere kant ook weer omhoog slingert. Het is ruim 30 graden en de helling 30%, voor het eerst moet ik omhoog lopen en in iedere bocht uitrusten. Pas na 25 kilometer kom ik in het volgende dorp, iets groter, met jongetjes die opgaan in hun schaakspel en een bar die open is. Ik neem een halve liter bier met Fanta citroen. Als ik weer opstap vraag ik niets aan de jongetjes. Ik wil het niet weten.


Door op 1 van de foto´s te klikken kom je in de serie.

Posted 14 augustus 2015 by Edwin in Geen categorie

7 responses to “Een Spaans dorpje

Subscribe to comments with RSS.

  1. Het is bijna : Alleen op de wereld ….. mooie foto’s .

    rijk en ria van Eck
  2. Alles ziet er zo vredig uit. Een prachtige tocht maar wel erg zwaar en heeeel erg warm 😰
    Kus XXXXX
    Henk en Riet.

  3. Maar wat is het Spaanse binnenland toch adembenemend prachtig.

  4. Pingback: Petje af | Wonen in Caldese (Italië)

Geef een reactie

