Dorst   5 comments


Kudde-in-Spanje

Over mijn fietstocht rond Madrid.

WaterHet hek naast de hoofdingang kan ik zo openen maar de camping is gesloten en zo te zien is hij ook nog nooit open geweest. Verder doorfietsen is geen optie. Ik vind een mooi plekje, dat is ook geen probleem van kamperen in het wild. Het probleem is gebrek aan water. Ik had erop gerekend dat de camping open zou zijn. Bij de gebouwen is al het water afgesloten en als ik tot de volgende ochtend genoeg water wil hebben dan moet eigenlijk de grote waterfles van 1,5 liter en mijn bidon van 0,75 liter vol zijn. Nu heb ik maar nauwelijks een liter en ik heb dorst. Nou ja, dan maar heel zuinig doen en het water alleen gebruiken om te drinken. Als ik mij nu niet was en niet mijn tandenpoets…of wacht, als ik wel mijn tanden poets maar doorslik. Even meten in mijn beker… Ja, dan kan ik vanavond thee zetten en voor morgenochtend heb ik precies 1 mok koffie en poets ik gewoon mijn tanden.
De volgende ochtend word ik netjes om 7 uur gewekt door een enorme loei. De camping is niet verlaten maar wordt bevolkt door een kudde koeien met als leider een flinke stier met enorme horens. Spanjaarden zouden doodsbang zijn, ik voer ze wat brood en ze lopen rustig om mijn tentje heen. Stieren moet je eerst kwaad maken. Ik heb dorst, zet met het laatste water koffie, breek mijn tentje af, sluit netjes het hek achter mij en stap op. Dan zie ik een snel stromende bron met heerlijk helder water, 300 meter van waar ik kampeerde. Dorst terwijl ik vrijwel op de bron stond.

Posted 13 augustus 2015 by Edwin in Geen categorie

5 responses to “Dorst

Subscribe to comments with RSS.

  1. Heb je nog wel.zóveel ervaring …..
    RenR gr.grt.

    rijk en ria van Eck
  2. Wijze woorden ….haha

    rijk en ria van Eck
  3. Dat klopt.

  4. Had je geen wichel ding bij je…😀

Geef een reactie

