Van dichtbij   3 comments


IMG_4654

Dinsdag 4 augustus 2015 (door Cokky).

Santi slaat hard de bekkens tegen elkaar, ik schrik me rot. Hij loopt vlak achter me, we zijn onderweg om Sant Domènec op te halen uit zijn kapelletje om hem naar de kerk te brengen. De Festeros lopen voorop, dan het gemeentebestuur en de muziek erachter. Het is opletten, soms houden ze vooraan opeens stil, vanwege een fotograaf, of een moeder, of wat dan ook. Het is heel bijzonder om dit zo mee te mogen maken, van binnenuit. Het protocol is vrij informeel en voor de meeste deelnemers is het routine, ik voel me al gauw op mijn gemak. Bij de presentatie van de Festeros heeft het gemeentebestuur gereserveerde plaatsen en de mensen die het woord voeren zijn nu bekenden, collega´s. De reis van Sant Domènec verloopt niet zonder gevaren, de kar rijdt als een winkelwagentje waarvan de wielen niet helemaal lekker lopen en de onervaren Festeros hebben wat moeite om hem netjes door te straten te manoeuvreren. Als de stoet bij de kerk aankomt wordt er knalvuurwerk afgestoken. De kapel uit en de kerk in, is ook altijd een spannend moment maar het loopt allemaal weer goed af. Santi slaat de bekkens nog een keer tegen elkaar en het zit er weer op voor vandaag.

Posted 4 augustus 2015 by Edwin in Geen categorie

3 responses to “Van dichtbij

Subscribe to comments with RSS.

  1. Mooi Cokky!! Kuss

    Met vriendelijke groet, Simone Boogaers.

  2. Mooie ervaring Cokky en prachtige foto’s.

  3. Mooi beschreven.

Geef een reactie

