Dag 22. Laatste dag   8 comments


Santos

Maandag 22 juni 2015.

TerugAl om 7 uur ’s ochtends fiets ik uit het dennenbos weg. Het blijkt nog 151 kilometer tot aan huis te zijn. De langste etappe van deze reis. In de ochtend, als het nog fris is kan ik het niet laten en neem een onverharde weg. Dat kost veel energie en het schiet niet op maar maakt de route wel afwisselend. Om zulke weggetjes te vinden gebruik ik de navigatie van de Garmin. Had ik het maar niet gedaan want aan het einde van de dag ben ik echt uitgeput. Om in Vall de Pop te komen moet je altijd klimmen. Ik fiets van Pedreguer naar Alcalali en ook door de warmte doe ik een uur over 14 kilometer. En dan na 2564 kilometer ben ik weer thuis. Vriend Henk heeft ook op mij gewacht en spuit mij nat met ijskoude champagne, heerlijk is dat!

Het was een zware fietstocht met te zware bagage. Dat moet anders en de volgende dag begin ik gelijk met de voorbereiding van een nieuwe fietstocht, ik koop een tentje van maar 1,8 kilo. Een binnenslaapzak van maar 120 gram, een nieuw windschermpje, een iPhone met een ander abonnement zodat ik ook data kan verzenden en zelf ben ik 4 kilo kwijtgeraakt. Op de pc maak ik een nieuwe route: een rondje rond Madrid van 1100 kilometer. En heel toevallig vertrek ik morgenochtend al.

Rondje rond Madrid. Het eerste stuk met de trein van Alicante naar Alcazar de San Juan.
Vastleggen in volledig scherm 30-6-2015 103755

Posted 25 juli 2015 by Edwin in Geen categorie

8 responses to “Dag 22. Laatste dag

Subscribe to comments with RSS.

  1. “Madre mia” 1100 km met de nog steeds hoge temperaturen. Ik wed dat je nu nog meer kilo’s kwijt zal raken. Maar dat is altijd gunstig als je veel klimmen moet!
    Succes en geniet van de natuur.

    Derk en Margreet
    • Ik ga het rustig aan doen deze keer. Dat moet ook wel omdat het ’s middags te warm is. Gemiddeld 73 km per dag is de bedoeling. Met 2 rustdagen bij vrienden in Cuacos de Yuste. Helaas ook weer 2 kilo aangekomen😦

  2. We zijn erg benieuwd of het ECHT zo’n 73 km per dag wordt. Kan je je inhouden dan als je nog een leuk weggetje ziet?
    Een lange siësta is het allerbeste om het verder rustig aan te doen 😅 . Hoeveel weegt je bagage nu? Een heel fijne tocht ! Dikke kus van Henk en Riet.

    • Ik denk dat ik eigenlijk wel gedwongen word door de warmte. Maar de bedoeling is om het rustig aan te doen. Ik ga het proberen🙂

      Een lieve kus voor jullie beiden.

      Edwin.

  3. Jezus Edwin , je bent toch wel een beetje ” prettig gestoord ”
    In het binnenland is het helemaal moordend heet.
    Wensen je veel sterkte maar zeker ook een goede en voorspoedige tocht.
    Grote groet,
    Rijk,en Ria .

    rijk en ria van Eck
  4. Veel plezier met je volgende ronde

  5. Met vakantie Edwin………? hahahahaha

Geef een reactie

