Dag 21. Gemiddeld.   2 comments


Vrij-kamperen

Zondag 21 juni 2015.

IMG_1246Er werkt een lief wat naïef meisje in de bediening waar ik een zwak voor heb. Helaas heeft mijn vriend Dick vorig jaar mijn prille liefde voor haar met één opmerking de grond ingeboord, ze heeft inderdaad een vreselijke stem. Al drie keer eerder heb ik er gegeten maar nu ben ik speciaal doorgefietst en blijf ik bij haar slapen. ‘La Fonda de la Estacion’ is een prachtig gerestaureerd drie sterren hotel. Het ligt maar 50 meter van de fietsroute en alles is luxe. Dit is Spanje dus let ik niet zo op geld en laat alles wat ik eet en drink op de rekening zetten. De volgende ochtend reken ik na het ontbijt 109 euro af. Valt mij eigenlijk nog wel mee. Voor mijzelf praat ik deze kosten altijd goed: punt 1, ik heb het verdiend na 145 kilometer. Punt 2, de nacht daarvoor heb ik vrij gekampeerd en heel de dag maar 14 euro uitgeven en punt 3, deze nacht zet ik ook wel ergens in een bos mijn tentje op. Over de spoorlijn die ik volg is 86 jaar ijzererts vervoerd naar de kust bij Valencia. Een andere maatschappij besloot om parallel ook een spoorlijn aan te leggen, een snellere met veel minder bochten en daardoor 15 kilometer korter, nog maar 205 kilometer. Daarover rijdt nu nog steeds vier keer per dag een trein naar Teruel. Als ik eenmaal het hoogste punt heb bereikt in het oude spoortracé zoef ik wel 40 kilometer richting kust naar beneden. Na de lunch in Altura neem ik toch maar een flinke pas om de route naar huis een dag korter te maken. Help mij herinneren dat ik dat volgende keer niet meer doe. Bij Chiva vind ik een plekje voor mijn tent in een dennenbos. Zo, vandaag maar 18 euro uitgeven. Kijk, dat is dan maar 47 euro gemiddeld en morgen slaap ik gratis thuis.

Posted 24 juli 2015 by Edwin in Geen categorie

2 responses to “Dag 21. Gemiddeld.

Subscribe to comments with RSS.

  1. Je hebt je gemiddelde uitgaven keurig onder controle hoor. Mooie foto’s en toch wel een fijne route heel anders dan langs de kust. Mooie reis morgen !
    Liefs van Henk en Riet.
    XXXXX

    • Het is een mooie route maar volgende keer rij ik over Valencia, dan doe ik er wel een dag langer over. Een beetje afwisseling is ook leuk. Zometeen nog een blog schrijven, dag 22. En dan morgen aan mijn ronde rond Madrid beginnen. Maar eerst ook nog mijn fietstassen inpakken. Ik zou het bijna vergeten🙂

      Met een lieve kus voor jullie!

      Edwin.

Geef een reactie

