Dag 19. Langs oude wegen   3 comments


Spanje-Schaapskudde

Woensdag 19 juni 2015.

Oude-autoweg‘Langs oude wegen’, de titel van de routeboekjes naar Santiago de Compostela vind ik ook van toepassing op mijn zelf gemaakte route door Spanje. Een groot deel van mijn zeer snelle fietsroute gaat over oude autowegen en oude spoortracés. De routeplanner van de Garmin wil er niet aan. Zelfs als ik ‘snelwegen vermijden’ uitzet wil hij mij niet over deze wegen sturen. Daarom heb ik thuis de route al gemaakt en in de navigatie gezet. Door de aanleg van prachtige autosnelwegen zijn de autowegen uitgestorven. Waar 10 jaar geleden de zwaarbeladen vrachtwagens nog over de kruipstrook een pas bedwongen kruip ik nu met mijn Santos omhoog. Uniek en in Nederland ondenkbaar, verlaten benzinestations, wegrestaurants, parkeerplaatsen, alles is er nog, ook de bebording. Omdat ik overnacht heb buiten mijn route laat ik de Garmin een stuk de weg wijzen. Alweer een vreemde route maar erg leuk. Geheel onverwacht weer eens langs een kanaal en dat in het droge Spanje. Tegen de avond zoek ik langs de oude autoweg de nog oudere autoweg op die soms in bochten zichtbaar is. Iedere keer als de weg opnieuw werd aangelegd sneden ze de bochten af en maakten de weg breder. Aan die heel oude autoweg vind ik een nog oudere autoweg, de alleroudste autoweg dus waar ze ooit heel lang geleden een picknickplaats van hebben gemaakt. Daar beneden zet ik mijn tentje op en slaap weer heerlijk.

Door op 1 van de foto´s te klikken kom je in de serie.

Posted 22 juli 2015 by Edwin in Geen categorie

3 responses to “Dag 19. Langs oude wegen

Subscribe to comments with RSS.

  1. Prachtige route,geniet ervan

  2. Alles is met de aanleg van snelwegen erg veranderd . Wel lekker rustig om te fietsen en niet al te veel beklim .
    Je had trouwens een goed kampeerplekje.
    Groetjes Henk en Riet.

    • Ik heb heel vaak aan jullie gedacht. Elf winters hebben jullie hier in Xalo overwinterd dus zijn jullie 22 keer langs deze wegen naar Nederland gereden. Zeker toen ik Daroca passeerde en het kampeerplekje in bergen zag liggen. Vandaag komen er foto’s van Daroca op het blog.

      Liefs en een lieve kus vanuit Spanje!

      Edwin.

Geef een reactie

