Coll de Rates bike Challenge.   1 comment


Coll_de_Rates_pan

Vandaag won Ruben Plaza Molina de 16de etappe van de Tour de France. Ooit deed ik een wedstrijdje met hem wie het eerst boven op Coll de Rates zou zijn.

Zondag 10 januari 2010.

Tom_BoonenTom Boonen poseerde voor een paar foto´s bij de opening van de Stoppomat aan de voet van de Coll de Rates. De renners van de Rabobank keken even opzij maar reden door, Coll de Rates op. Veel bekende wielerploegen zijn door het barre weer in het noorden eerder naar de Costa Blanca gekomen om te trainen. Gisteren fietste ik al omhoog met Gareth maar vandaag was de officiële opening. Gesponsord door een hotel, een fietsenwinkel en Terry´s Ciclo Costa Blanca was er een klimtijdrit georganiseerd. Kolobnev zou komen, die woont in Gata de Gorgos, en nog meer Spaanse professionals, maar de ijzige kou verminderde het enthousiasme van zowel de Spaanse profs als amateurs. Uiteindelijk verrichte Ruben Plaza Molina, Spaans kampioen in 2009, van Caisse d´Epaigne de openingshandeling, want zelfs de burgemeester van Parcent was lekker in zijn warme bed blijven liggen. Ik startte als 2de, een paar minuten na Plaza, maar ik heb hem niet meer ingehaald. Heel lang stond ik op de eerste plaats in mijn categorie (masters 50+) maar verdorie, op het laatste moment vertrok Andreas van onze club toch ook en toen wist ik het al: hij is lichter en sterker dan ik. Gelukkig maar, want die grote glimmende bekers zijn foeilelijk en ze nemen veel plaats in. Nee, dan heb ik toch liever een bescheiden medaille.

Posted 20 juli 2015 by Edwin in Bericht

One response to “Coll de Rates bike Challenge.

Subscribe to comments with RSS.

  1. Pingback: Strava. « Wonen in Spanje

Geef een reactie

