Dag 16. Verzopen kat   6 comments


Mais-en-regen

Dinsdag 16 juni 2015.

Les-TouristesDe regen klettert heel de nacht op de pannen van het hotel. Treurig ligt hotel Les Touristes langs de N 117, nu ook een oude weg. Voordat de A64 werd aangelegd moet het hier levendig zijn geweest. Gisteravond was ik de enige gast in het restaurant. De eigenaresse is heel erg vriendelijk en spreekt een beetje Spaans. Haar man is vier jaar geleden aan longkanker overleden, zij doet nu alles. In de vensterbank staan mooie orchideeën die ze liefdevol verzorgt net als ze mij doet. Alles is vergane glorie maar super schoon. Het eten is goed en ze doet niet moeilijk met de wijn. Bij het ontbijt blijk ik toch niet de enige gast. Voor alles bij elkaar reken ik 62 euro met haar af. Spaanse prijzen. Buiten druppelt het nog een beetje en de weersverwachting is rampzalig maar ik besluit toch maar te gaan fietsen want ik wil naar Spanje en wat moet ik hier verder een hele dag doen? Op mijn kamer pak ik de tassen in en doe mijn regenpak aan. Voor mijn favoriete hoteleigenaresse laat ik als verrassing een Spaanse fles rosé achter.
Wat goed dat mijn Garmin waterdicht is want ik fiets de hele dag in de stromende regen. In Oloron druip ik uit bij een bakkerij die heerlijke koffie verkoopt. Ik blijf er wel een uur maar droog wordt het niet. De Garmin kan geen hotels vinden die een beetje op de route liggen en ik besluit gewoon door te fietsen naar het hotel in Accous waar ik vorig jaar ook met Dick heb gelogeerd. Na 88 kilometer ben ik daar. Ik zie eruit als een verzopen kat. Het regenhoesje van de stuurtas blijkt zo lek als een zeef. Mijn opschrijfboekje is doorweekt en mijn paspoort maar een beetje nat. Op de hotelkamer föhn ik de boel weer droog, mijn fietsschoenen ook. De regen klettert heel de nacht op de pannen van het hotel maar morgen ben ik in Spanje!

Posted 19 juli 2015 by Edwin in Geen categorie

6 responses to “Dag 16. Verzopen kat

Subscribe to comments with RSS.

  1. Goed idee om die fles daar achter te laten jij bent hem kwijt en de eigenaresse vindt het vast een lief gebaar 😊

    • Toen ik wegging heb ik het uitgelegd dat er boven een fles rosé voor haar stond want zo vaak zal ze dat niet meemaken, denk ik.

      Liefs en kussen uit Spanje!

  2. Goed zo, jij kan ook goed delen.

  3. Dag Edwin, we geraken niet meer op je weerstation via de link. Ligt het probleem bij onze computer of bij jullie?
    Vriendelijke groeten van Ingrid en Dirk

    • Klopt. Bij mij doet hij het ook niet maar het ligt niet aan ons. Het moet een verbinding zijn naar Wunderground, een server of zoiets die bij hun eruit ligt. Het enige is wachten. Maar nu om 12.12 uur is het 30,4 graden. De luchtvochtigheid is echter erg hoog vandaag, 64% er is niet veel wind vanuit zee maar 8 km/uur daardoor voelt het veel warmer aan. De heat index komt dan ook uit op een gevoelstemperatuur van 42 graden!

Geef een reactie

