Dag 15 Flesje wijn   4 comments


Stortregen

Maandag 15 juni 2015.

woontorenIneens word ik gesneden door een wit Peugeotje. Hij stopt langs de kant van de weg en de bestuurder stapt uit. Hé die ken ik, het is de Fransman waarmee ik zo gezellig in de bar heb zitten praten. Hij steekt zijn hand op, ik stop.
Eindelijk kan ik mij weer verstaanbaar maken, in een klein rustiek dorpje vind ik een bar die open is en lekkere koffie heeft. Helaas is het supermarktje gesloten en gaat het waarschijnlijk nooit meer open maar de bar redt het nog. Zo te zien is de eigenaar al lang de pensioengerechtigde leeftijd gepasseerd, het interieur en de clientèle idem dito maar ze spreken ook Spaans! ‘Ons dialect lijkt erg op Spaans’, verklaren de mannen en één heeft jarenlang op Ibiza gewerkt als manager van een discotheek. Ja, 35 jaar geleden was hij natuurlijk ook jonger. Je zou het bijna vergeten. Heerlijk om weer te kunnen praten maar na een uur stap ik weer op. Schijnbaar niet lang genoeg gepraat want nu laat de discoman mij stoppen en opent zijn kofferbak. “Kijk, speciaal voor jou een fles rosé uit Spanje want die drink ik altijd, een betere rosé dan de Franse en nog goedkoper ook”. Wat lief van hem. Ineens zijn alle Fransen een stuk in mijn achting gestegen maar goed, Spanje is natuurlijk dichtbij. Dankbaar neem ik de fles aan, geef de man een hand en bedank hem nogmaals uitgebreid. We nemen afscheid en daar sta ik met een zware fles wijn. Waar laat ik die fles en hoe moet ik die in godsnaam koelen? Ik prop hem met moeite in een voortas en begin aan een lange klim. Weer een kilo erbij, bedankt hoor. Dan slaat het weer aan het einde van de middag om. Een enorm onweer breekt los. Ik schuil een uur lang, het blijft hozen en het wordt niet meer droog. Als het rode wijn was geweest had ik die fles leeg gedronken maar lauwe rosé, nee. In de stromende regen laat ik mij door de Garmin naar het dichts bijzijnde hotel, 6 kilometer verderop navigeren. Mijn fiets mag in de garage staan. In twee keer sjouw ik al mijn zware bagage de brandtrap op. Ook mijn fles warme rosé.

Posted 18 juli 2015 by Edwin in Geen categorie

4 responses to “Dag 15 Flesje wijn

Subscribe to comments with RSS.

  1. De rosé in het hotel koelen en overgieten in de bidons 😉 ! Delen met iemand in het hotel is ook een optie. Het was te lief van die man om het weg te gooien.
    Knuffel van Henk en Riet.

    • Het hotel had zijn beste tijd gehad. Ik was de enige gast en zat alleen in de eetzaal. De eigenaresse was wel heel aardig….

      Liefs en een knuffel terug!

  2. Tjonge wat heb je ’t slecht (weer) gehad …….

Geef een reactie

