Dag 13 Onweersbui.   2 comments


Bij-Rocamadour

Zaterdag 13 juni 2015.

Nog nooit van mijn leven zo mijn best gedaan om naar een enorme onweersbui toe te fietsen. De lucht is dreigend en alles duidt op onweer, ik heb wind mee en de bui komt naar mij toe. Dus leg ik mijn ellebogen op het stuur en pak mijn stuurtas beet net als bij een tijdritfiets en trap nog harder. Ik moet vóór deze moeder aller onweersbuien met mijn tentje op de camping in Moissac staan. Liefst nog wat eerder zodat de zeiknatte tent nog even kan drogen.

Rocamadour-om-7uur32

Bij-MoissacAls eerste fietste ik vanmorgen om 7 uur de camping af. De buitentent liet ik in een vuilniszak glijden om zo de binnentent nog een beetje droog te houden. Niet dat het veel zin heeft want bij het opzetten wordt alles toch wel nat. Rocamadour is prachtig zo vroeg in de ochtend. De middag daarvoor wemelde het van de toeristen, een andere Nederlander klaagde dat er geen kleur in het landschap zat. Toch maakte ik ook een kleurloze foto vanaf het punt waar duizenden mensen dat doen. Maar nu is het schitterend en er is niemand. De zon kleurt Rocamadour goudgeel. De regen van de afgelopen nacht zorgt voor een mystieke damp. Ik blijf foto’s maken van het historische plaatsje. De hele dag is het mooi weer tot een uur of vijf en ik de onweersbui boven mijn eindbestemming zie hangen. Ja, dit wordt heftig, een onweersbui die zich nestelt boven de rivier de Tarn.
Toch kan ik het niet laten om nog 1 keer te stoppen om bloeiende hortensia’s voor een huisje met blauwe luiken te fotograferen. Ik ga het redden, het lijkt wel nacht, zo donker. Zenuwachtig laat ik mij inschrijven en reken gelijk af. Gaan ze voor die 7 euro ook nog heel langzaam een rekening printen maar dan mag ik mijn tentje opzetten. Niet alle plekken zijn geschikt, ik zoek beschutting, een plek niet in een kuil en ook niet onder een oude boom waar ik door verpletterd kan worden als daar de bliksem inslaat. Razendsnel zet ik mijn tent op en dek mijn leren Brookszadel af maar de eerste druppels vallen al. Goed dat ik extra grondpennen heb meegenomen. Wat een windvlagen, donder en bliksem. Het regent heel de nacht. Nou ja, na 130 kilometer fietsen slaap ik toch wel, ook in een natte tent en een vochtige slaapzak.

 

Posted 16 juli 2015 by Edwin in Geen categorie

2 responses to “Dag 13 Onweersbui.

Subscribe to comments with RSS.

  1. Heel mooie foto’s heb je van deze dag gemaakt. Ja dat slapen zal wel lukken na zo’n dag met zoveel kilometers. Gelukkig is alles goed afgelopen.
    Liefs van ons beiden.

Geef een reactie

