Dag 12. Het zwaarste deel   6 comments


Turenne

Vrijdag 12 juni 2015.

Mijn-tentje“Tussen Brive en Labastide-Murat ligt welhaast het zwaarste deel van de route door de vele heuvels die elkaar opvolgen.”

Mijn god, wat een klim. Ik was er al bang voor toen ik een foto maakte van een gietijzeren kruis en verderop een plaatsje met een kasteelruïne bovenop een heuvel zag liggen. Ik heb al een forse klim gehad van 6 kilometer die regelmatig de 10% aantikt en dus net zo lang is als Coll de Rates maar veel steiler. Ook regent het af en toe, dus regenpak uit, regenpak aan maar zulke hellingen in een regenpak is ook niet te doen. Om in Turenne te komen is helemaal erg, weer ruim een kilometer klimmen met ruim 10%. Steeds moet ik aan Racing Moeke uit Antwerpen denken, onmogelijk om hier met een fietsaanhanger te komen. Lopen lijkt mij trouwens ook niet te doen. Waar beginnen die mensen aan? Turenne is een schattig toeristisch plaatsje net als Vezelay. Voordeel is dat er wel drie restaurants op het pleintje zijn. Ik neem de eerste de beste. Eerst een biertje buiten en daarna door de regen naar binnen voor een menu met wat wijn erbij. De kwaliteit is uitstekend en de eigenaar/kok blijkt Nederlander uit Brabant te zijn. Als het droog is reken ik 39 euro af. Nee, maar niet teveel vergelijken met mijn geliefde Spanje, wat het kost maakt mij niet uit, dit heb ik verdiend. Na 105 kilometer en 1500 hoogtemeters ben ik in op mijn eindbestemming voor vandaag, de camping bij Rocamadour. Ik zie er schijnbaar zo uitgeput en uitgehongerd uit dat Henk en zijn vrouw uit Zeeland mij uitnodigen om mee te eten. Alles gaat op, ook de wijn. Wat lief om mij zo te verwennen. Ik kruip heel vroeg in mijn tentje, de regen tikt dan net weer op het tentdak, ik slaap 8 uur achter elkaar. Dat is eigenlijk het lekkerste van deze fietstocht, ik slaap geweldig.

Turenne

 

Posted 14 juli 2015 by Edwin in Geen categorie

6 responses to “Dag 12. Het zwaarste deel

Subscribe to comments with RSS.

  1. prachtige foto’s Edwin !

  2. Ondanks de regen het vele klimmen toch heel mooie foto’s. Leuk hoor dat je mee mocht eten je had het wel,verdiend na zo’n zware tocht.
    Kus en groetjes.Henk en Riet.

    • Meestal heb ik geluk en na zo’n zware dag kwam het prima uit. Was ook erg gezellig.
      Nog een prettige avond en slaap lekker!
      Een kus voor jullie,

      Edwin.

  3. Wel heel erg leuk en mooi daar. Was een mooie plek om een paar dagen uit te rusten Edwin ……Volgende keer gewoon doen.

    • Als ik oud ben ga ik het rustig aan doen. Maar je hebt gelijk hoor. Eind deze maand ga ik een rondje rond Madrid fietsen, heel rustig en dan neem ik alle tijd.🙂

Geef een reactie

