Toerist vlak bij huis.   1 comment


Bernia-restaurant

Maandag 13 juli 2015.

Vino-tinto“Asi da gusto recoger lo platos”, zegt de serveerster en haalt onze lege borden tevreden van de tafel. Tapas als voorgerecht en daarna een salade, het smaakt ons prima. We zitten in de schaduw van de hoge dennenbomen, als het helder zou zijn zouden we uitzicht op zee hebben.
José komt naar buiten met zijn gitaar en speelt een paar liedjes. Dan wordt onze paella geserveerd. Hij smaakt prima en het is echt niet weinig maar aangezien ik gisteren een flink stuk gefietst heb lust ik wel wat dus ook de paellapan is schoon leeg als de ober komt vragen of we een toetje willen. Goedkeurend knikt hij. “Toetje of koffie?” vraagt de ober en hij is niet verbaasd als we een toetje én koffie willen. Nee, ijs hebben ze niet want hier, boven op de Bernia is geen stroom. Het restaurant heeft een generator en bereidt de paella op gas of het vlees op de barbecue. Er staat een aangenaam briesje, José bergt zijn gitaar weer op en brengt ons een glaasje mistela toe. Fransen en Duitsers zitten aan de tafels om ons heen. Geen wonder, bedenk ik me, als ik 44 euro afreken voor een uitgebreide lunch voor twee personen op een fantastische plek met zeezicht. In Frankrijk betaalde ik 33 euro in mijn eentje in een pizzeria, en dan zat ik nog binnen ook. Hier moeten we ook een keer naar toe met vrienden, lekker relaxed, vlak bij huis lekker eten, het lijkt wel vakantie.

Posted 13 juli 2015 by Edwin in Geen categorie

One response to “Toerist vlak bij huis.

Subscribe to comments with RSS.

  1. Lekker plekje toch! Bij deze warmte goed toeven.

Geef een reactie

