Dag 11. Uitgestorven   2 comments


Pouyol

Donderdag 11 juni 2015.

Auberge-Saint-Roch“Denk eraan de nodige boodschappen te doen, de volgende 30 kilometer zijn er nauwelijks winkels.” Frankrijk is minder leuk geworden dan 20 jaar geleden. Heel veel kleine dorpjes zijn uitgestorven. De bakkertjes waar je iedere ochtend vers stokbrood kon kopen zijn gesloten. De kleine winkeltjes dicht. Zoeken naar een café waar je ’s ochtends koffie kan drinken heb ik vorig jaar al opgeven. Als er heel toevallig toch nog iets open is dan is de koffie meestal niet te drinken en ze durven er zomaar 3 euro voor te vragen. In Spanje heeft bijna ieder dorpje een bar met goede koffie en alles is ook nog eens 50% goedkoper. Vind je het gek dat half Frankrijk vakantie houdt in Spanje. Dus ben ik opgehouden met zoeken, ik zorg ervoor om in een grotere plaats al wat voor bij de koffie te kopen. Onderweg zoek ik een leuk pleintje in een uitgestorven dorpje en zet zelf koffie op mijn campinggasje. Vanaf 11.45 uur tot 13.30 uur kan je eten in Frankrijk en meestal lukt het mij wel om binnen dit tijdsbestek een restaurantje te vinden in een grotere plaats. Mijn gevoel is juist deze keer, ik wijk van de route af en fiets omhoog een schijnbaar uitgestorven dorpje in. “Voilà”: een geopend restaurantje. Eten wat de pot schaft, wijn erbij, toetje en koffie voor 15 euro. Het echtpaar is nog niet zo lang eigenaar en ze vinden het een prima suggestie om langs de fietsroute een bord te plaatsen voor andere pelgrims. Auberge Saint Roch in La Porcherie. De namen van dit Franse echtpaar zal ik nooit vergeten: Claude en Claudine.

Posted 12 juli 2015 by Edwin in Geen categorie

2 responses to “Dag 11. Uitgestorven

Subscribe to comments with RSS.

  1. Wij vinden het leuk hoe je de tocht beleeft. Het aanpassen aan de Franse omstandigheden is voor jou niet echt moeilijk. Mooie foto’s en ze geven een goed beeld van hoe het er nu is..
    Liefs en kus van Henk en Riet.

    • Het was ook een prachtige tocht om te fietsen en ik vind het ook leuk om zelf op een mooi plekje koffie te zetten. Ook geen probleem!

      Liefs en een kus terug van mij.

Geef een reactie

